הכנסת אישרה: מערכות מצילות חיים ברכב יקנו הנחה בביטוח

ועדה משותפת של ועדת חוקה, חוק ומשפט, וועדת הכספים של הכנסת, אישרה היום להעניק הנחה בביטוח החובה לרכב למבוטחים שברכבם קיימות מערכות בטיחות מצילות חיים. 

הטכנולוגיות שאושרו הן מערכת לבקרת יציבות (ESP), מערכת למניעת נעילת גלגלים (ABS), מערכת התראה על אי שמירת מרחק ומערכת התראה על סטייה מנתיב הנסיעה (FCW, LDW)

על פי משרד האוצר הוספת טכנולוגיות מצילות חיים הינן בעלות פוטנציאל להפחתת ביטוח החובה הנגבה מכלל הציבור בכ-150 מיליון שקל בשנה. בנוסף, יגדל התמריץ הכלכלי לשימוש באביזרי בטיחות לרכב שיגביר את הבטיחות בדרכים. חברות ביטוח רשאיות יהיו לקבוע את מחיר ביטוח רכב החובה רק לפי טכנולוגיות שאושרו.

מערכת בטיחות לרכב | צילום: רויטרס

עד היום נעשתה קביעת מחיר ביטוח החובה לפי אופן השימוש ובעלות הרכב, נפח המנוע, כריות האוויר וחמישה משתנים המתייחסים למאפייני הנהגים (גיל, ותק, מין, מספר תאונות ושלילות רישיון). 

בתקופה האחרונה ערך הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, פרופ' עודד שריג, תהליך בחינה בשיתוף עם גורמים מובילים בתחום. במהלך התהליך נמצא כי יש להרחיב טכנולוגיות ומשתנים לתמחור ביטוח החובה, כדי לשקף התפתחויות טכנולוגיות ומערכות בטיחות חדשות לרכב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן