הכנסת ה-19 יצאה לדרך; נתניהו: "נצטרך להפחית את יוקר המחיה"

"אנו מחויבים לשמור על כלכלת ישראל מכל משמר", כך אמר הערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתום טקס השבעת הכנסת ה-19 במליאה. "נצטרך לייצר עוד מאות אלפי מקומות עבודה. נהיה חייבים להגביר את השיוויון בנטל בדרך שלא תקרע את העם. נצטרך להפחית את יוקר המחייה ואת מחירי הדיור. נצטרך לשנות נדבכים בשיטת הממשל. לא יכול להיות שהמדינה המאותגרת בעולם תהיה עם חוסר יציבות ומשילות חלשה".

"אנו חייבים להבטיח את עתידנו וביטחוננו מול איומים חדשים ותוך כדי לחפש להשיג שלום עם שכנינו", הוסיף נתניהו. "רק ישראל חזקה תוכל להבטיח את שלום אזרחיה. האחריות הזאת רובצת גם על כתפי כל אחד מכם".    

מוקדם יותר פנה נשיא המדינה, שמעון פרס, לחברי הכנסת החדשים והוותיקים: "עיני הציבור נשואות אליכם, בציפיה ליצור עתיד טוב יותר. הכנסת אינה מורמת מעם ומייצגת אותו. עליה לשרת אותו ולא לשלוט עליו. לפנינו אתגרים כבדים שעלולים להתגלות כאיומים קיומיים אבל גם להביא להזדמנויות חדשות".

"ישראל היא אי באוקיינוס סוער", המשיך פרס. "הצגת התקציב היא הדבר הדחוף ביותר. כלכלת ישראל צריכה שלא להסחף לגרעון העולמי הגועש. כראש ממשלה ושר אוצר למדתי שיש להיזהר משתי מחלות: גירעון ואינפלציה. הצלחת הכלכלה תלויה בשילוב ידיים, והיציאה מהגירעון מחייבת הסכמה פוליטית רחבה. קשה להגיע אליה אבל מסוכן להישאר בלעדיה. אני קורא לחברי הבית לרסן הגירעון לשוב לצמיחה. מחיר הקרקע התייקר כי האוכלוסיה גדלה והשטח נשאר כפי שהיה". בתום נאומו של פרס נשבעו חברי הכנסת אמונים למדינת ישראל.

עוד לפני כן החלו אירועי פתיחת הכנסת ה-19 עם איסוף חברי הכנסת ומאות בני משפחותיהם והמוזמנים ברחבת הכנסת לטקס קבלת פנים ממלכתי. בישיבה שמתקיימת החל מהשעה 16:00 מתחילה כאמור כנסת ישראל החדשה את דרכה. על שולחן המליאה יעמדו נושאים בוערים כמו תקציב המדינה ובמרכזו הגרעון התקציבי, האיום האיראני, החזית הצפונית והדרומית, נושא השיוויון בנטל ועוד.   

לאחר עלייה טקסית למשכן בליווי פרשים ואופנוענים, קיבלו את פני הנשיא יו"ר הכנסת ה-18 ראובן (רובי) ריבלין, מנכ"ל הכנסת דן לנדאו, מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ, קצין הכנסת יוסי גריף וראש אגף טקסים ואירועים מירי יכין. 

נס הנשיא הונף, תזמורת המשטרה ניגנה את ההמנון הלאומי, והנשיא סקר את משמר הכבוד יחד עם יו"ר הכנסת ה-18 והניח את זר הנשיא על הגלעד לזכר חללי מערכות ישראל. קהל המוזמנים, כ-950 איש, צפה בטקס מרחבת הכנסת.

צילום: מרק ישראל סלם

לאחר הטקס יצטלמו, כמיטב המסורת, 12 ראשי הרשימות בכנסת עם הנשיא, ראש הממשלה, יו"ר הכנסת ה-18 ויו"ר הכנסת בפועל. כשליש מהח"כים (48) הם חדשים, ו-7 ח"כים חוזרים לקדנציה נוספת לאחר שנעדרו מהכנסת האחרונה. 

אתמול התקיים יום עיון אליו הוזמנו 48 הח"כים החדשים ועוזריהם הפרלמנטריים. מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ סקרה את עבודת המשכן, המליאה והוועדות, הח"כים קיבלו את תקנון הכנסת, חוקי היסוד והחיקוקים העיקריים הנוגעים לכנסת ולעבודתם ואוגדן מידע פרלמנטרי ומנהלי. הח"כים למדו על זכויותיהם וחובותיהם וערכו היכרות עם נושאי התפקידים במשכן. בתום יום העיון נערך סיור ברחבי המשכן ובמליאה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן