הכתר בסכנה? טלגרם ממצבת את עצמה כמתחרה לפייסבוק

טלגרם, אפליקציית המסרים שנבנתה במטרה לספק רשת מסרים פרטית ומקודדת, ממצבת את עצמה באותה שורה עם אפליקציות פנאי גדולות ומוכרות. בחודש שעבר היא הוסיפה מסכות מונפשות כמו בסנאפצ'ט המשמשים בצילומי סלפי והכנת סרטוני גיפים. כאן היא מוסיפה עדכון משמעותי יותר ומוסיפה משחקים בניסיון לפתות משתמשים מהמתחרות הגדולות פייסבוק מסנג'ר וואטסאפ.

פלטפורמת המשחקים החדשה של טלגרם הושקה למשתמשי אנדרואיד והיא מופעלת כך שהמשתמש יכול להתחיל לשחק על ידי התחלת שיחה עם רובוט, כאילו שהיה אדם אחר. בתור התחלה, טלגרם יצרה 30 משחקים חינמיים, כולם משווקים על ידי מפתחת המשחקים Gamee. המשתמש פותח שיחה עם רובוט Gamee, ואז בוחר משחק להתחיל לשחק בו. פלטפורמת המשחקים פשוטה ומבוססת על HTML5, היא כוללת משחקים כמו "קרב מתמטי", בו השחקנים צריכים לענות על כמה שיותר בעיות אפשריות, משחק בסגנון פולשי החלל ומשחקי אסטרטגיה שונים. בנוסף, טלגרם קוראת למפתחים לבנות יותר משחקים על הפלטפורמה שלה, בטענה כי הדבר ייקח מספר שעות בלבד.

האפליקצייה לא בהכרח נסוגה מהתמקדותה בפרטיות ואבטחה על חשבון הבידור. "אנחנו מנסים לאזן את העדכונים שלנו באופן בו הבטיחות או נושאים הקשורים בעבודה הולכים יד ביד עם הדברים הכיפיים", אומר מייסד ויו"ר טלגרם, פאבל דורוב. "אפליקציות מסרים מאובטחות היו קיימות גם לפני טלגרם ומעולם לא משכו כל כך הרבה תשומת לב", הוא מוסיף. "ישבנו לבנות משהו שלא יהיה רק מאובטח אלא גם שימושי וישמש מאות מיליונים".

ההכרזה של טלגרם משמעותית מכמה סיבות. ראשית, זה שלב נוסף לקראת הפיכתה לרווחית. החברה נמצאת בהפסד מאז הקמתה ב-2013. דורוב, יזם רוסי בן 31, מממן ומחזיק את חברה מהכסף שהרוויח ממכירת 12% המניות שלו ב-Vkontakte, הרשת החברתית הגדולה ברוסיה. יותר מ-100 מיליון אנשים משתמשים בטלגרם לפחות פעם בחודש, שליש מהם באיראן, ושולחים תמונות, מוזיקה וסרטונים.

המתחרה העולה | צילום: Fotolia

בעוד שכל המשחקים של טלגרם מוצעים נכון לעכשיו בחינם, מתחילת השנה דורוב מבטיח תשלומי API. זה יהיה אפשרי בסופו של דבר בשביל מפתחי אפליקציות שייצרו משחקים או רובוטים עבור טלגרם וייגבו עמלה כך שגם טלגרם עצמה תרוויח מכך.

עבור אפליקציה פופולרית ברמה בינלאומית כמו טלגרם, משחקים יכולים להוכיח את עצמם כהכרחיים בטווח הארוך. אפליקציית המסרים ליין, הפופולרית ביפן, טאיוואן, תאילנד ואינדונזיה, השיקה ביולי 2012 משחקים עם שמות כמו ליין פופ, הדומה לקנדי קראש. פחות משלוש שנים מאוחר יותר, ליין הציגה הכנסה שנתית של 1 ביליון דולר, כש-41% ממנו הגיע ממשחקים, מוזיקה וסרטונים.

כאשר טלגרם תשיק ממשק תשלום זה סוף סוף, הוא יביא לה את הסיכוי לפתח הכנסה לה ולמפתחיה. אם יתמזל מזלה, הכנסות גבוהות יותר יביאו גם יותר מפתחים ויובילו לעוד משחקים ומשתמשים. בקרב הגלובלי בין שירותי המסרים, הגבולות הונחו בעיקר על ידי בסיס גדול של משתמשי וואטסאפ, פייסבוק מסנג'ר, אפל ותוכנות אסיתיות כמו ליין ו-ויצ'אט, להן יש בסיס משתמשים המוערך במאות מיליונים או יותר מביליון, כמו במקרה של וואטסאפ ופייסבוק מסנג'ר.

טלגרם היא מתחרה לגיטימית, אך הדירוג שלה נמוך מהחברות הגדולות עם 100 מיליון משתמשים פעילים. ועדיין, הפנייה שלה לתחום הפנאי יכולה לעזור לה להגיע לקהל הצעיר כמו של סנאפצ'ט. בנוסף, המהלך מסית את תשומת הלב מההתמקדות של טלגרם בפרטיות, לאחר שמומחים הביעו ביקורת על רמת הפרטיות של התוכנה בפועל. "אנחנו תמיד מתמקדים בשיפור תכונות הנעדרות מאפליקציות מסרים", אומר דורוב.

כעת אלה משחקים. צעד זה יכול לסייע לה לעבור יריבים כמו פייסבוק מסנג'ר, שטרם הציגה משחקים הזמינים בפלטפורמת המסרים שלה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן