הלוביסטים ליו"ר הכנסת: "רודפים אותנו ומתירים את דמנו"

"מתנהלת נגדנו מתקפה מפלה ושלוחת רסן, כמעט בבחינת התרת דמנו" – כך כתבו היום חברי פורום הלוביסטים, המורכב מחלק נכבד ממשרדי הלובינג בישראל, במכתב חריף ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין. הלוביסטים דרשו כי היו"ר יפעל בנקיטת צעדים "מול האחראים לרדיפה, המתרחשת לאחרונה כלפינו במהלך פעילותנו הלגיטימית בכנסת".

לפני כשבועיים עבר בקריאה טרומית בכנסת חוק הלוביסטים של ח"כ עדי קול (יש עתיד) ברוב של 35 תומכים אל מול 0 מתנגדים או נמנעים. הצעת החוק מרחיבה את כללי הגילוי וההחמרה על פעילות הלוביסטים בישראל: כך למשל על פי הצעת החוק על תיפסק הגישה החופשית שיש ללוביסטים למשכן הכנסת ואלו יצטרכו לבקש אישור כניסה יומי עם עם פירוט על מטרת ההגעה לכנסת.

"בעת האחרונה, נראה כי בצד הדיון הדמוקרטי והרציני שצריך להתקיים בעניין הסדרת השדלנות בכנסת, מתקיימת בפועל מתקפה כלפי השדלנים כאילו היו אויבי העם", כתבו הלוביסטים. "גורמים שונים ומשונים מרשים לעצמם לנהוג באופן בוטה, פוגעני ופסול כלפי שדלנים הפועלים בהיתר בכנסת. אותם גורמים, מתנהלים כאילו הייתה הכנסת ומוסדותיה החצר האחורית שלהם, וכאילו אין בכנסת גורמים האמונים על השלטת הסדר החוקי והציבורי".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

בין היתר ציינו נציגי הלוביסטים את הפרסומים התקשורתיים השונים בעניינם, כמו גם את הפוסט שפרסמה לאחרונה חברת הכנסת סתיו שפיר בעמוד הפייסבוק שלה. "שיא השיאים היה לאחרונה בכך שבמסגרת דיון באחת מוועדות הכנסת, קם נציג של ארגון ה'משמר החברתי' והתעמר בשדלנים שנכחו במקום, והחל להשתלח בהם ולתת להם הוראות כאילו היה קצין הכנסת, כאשר מאידך אף אחד לא עצר זאת מבעדו. כאילו ניתנה לגיטימיות להתנהלות מבישה, פסולה ורודפת זו כלפי השדלנים".


צילום: דוברות הכנסת

בתוך כך הדגישו חברי הפורום את האפליה הננקטת כלפיהם לדבריהם זה תקופה במסדרונות בית המחוקקים. "לדאבון הלב, דווקא הגורמים האמונים על החוק והסדר במסדרונות הכנסת, פועלים כשלעצמם באופן סלקטיבי לאכיפת כללי הגבלת אזורים בכנסת שחולקו לאחרונה לשדלנים, בעוד שביחס לגורמים אחרים שבפועל עוסקים בשדלנות לא מוצהרת ולא בהיתר – יועצים כלכליים, רואי חשבון, חברי מפלגות וסיעות, עורכי דין, יועצים אסטרטגיים ותקשורתיים וכיו"ב – לא נאכפים כללים ומגבלות אלו. זה יוצר אפליה וחוסר שוויון פסול כשלעצמם, ואף מזין בדיוק את אותן תופעות מכוערות ומסוכנות של רדיפת השדלנים הלגיטימיים".

נציגיהם המשפטיים של הלוביסטים דורשים כי כל הגורמים האמונים על אכיפת כללי ההתנהגות וההתנהלות בכנסת ייאכפו באופן שוויוני ובלתי מפלה, וכן שיינקטו כל הצעדים המתבקשים "על מנת לחדול לאלתר את הרדיפה הפסולה של השדלנים הלגיטימיים, הן כי זהו הדבר ההגון והנכון לעשות". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן