המאגר הביומטרי חוזר: פיילוט תעודות הזהות החכמות יחל בינואר

המאגר הביומטרי יוצא לדרך: החל מ-1 בינואר 2013 תחל המדינה בפיילוט שייארך שנתיים בפרויקט תעודות הזהות החכמות, תחום אשר היה תחת פולמוס סוער בהקשר לפגיעה בפרטיות ולסכנה באגירת כל הנתונים במאגר אחד.

הועדה המשותפת שהוקמה בכנסת לפי חוק אמצעי זיהוי ביומטריים, בראשות ח"כ אברהם מיכאלי, אישרה היום את הצו להכללת אמצעי זיהוי ביומטריים במסמכי זיהויי ובמאגרי מידע. הצו מסדיר את עריכת תקופת המבחן להקמת מאגר ביומטרי והנפקת תעודות זהות חכמות, תכנית בה אזרחים יוכלו למסור מרצונם טביעות שתי אצבעות מורות ודמות הפנים על מנת לקבל תעודת זהות "חכמה".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הצו המתוקן, בו דנה הוועדה, קובע פרמטרים מפורטים למדידת נחיצותו של המאגר הביומטרי והאפשרות להפעיל את החוק באמצעות חלופות שונות, במסגרת המאגר ואף בלעדיו.

צילום: רויטרס

הצו יפעיל את תקופת המבחן בה תיבחן המעשיות של החוק הביומטרי, בעיות ביישום החוק והסכנות שבהחזקת מידע כה רגיש. לחוק שעבר כבר בשנת 2009 היו מתנגדים רבים. לאחרונה, בעקבות עתירה לבג"ץ של האגודה לזכויות האזרח והתנועה לזכויות דיגיטליות, החליטה המדינה לתקן את הצו המפעיל את תקופת המבחן של החוק. עיקר התיקונים עוסקים בהגדרה מדויקת של אמצעי הזיהוי והאימות הביומטריים, יצירת מדדים להערכת ההצלחה או הכישלון של תקופת המבחן ואבטחת המידע של הנתונים הביומטריים עוד בתקופת המבחן. בסוף תקופת המבחן ייערך דיווח מסכם הכולל את הפרמטרים השונים הבוחנים את יעילות המאגר הביומטרי, את יעילותו מול חלופות אחרות, את מידת האבטחה שלו ובכלל, את נחיצות קיום המאגר הביומטרי והשגת מטרותיו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן