המבקר: היקף התספורות בהסדרי החוב מסתכם ב-21 מיליארד שקל

היקף "התספורות" במשק בין השנים 2008-2011 הסתכם ב-21 מיליארד שקל, כך יחשוף היום (ג') מבקר המדינה יוסף שפירא בדוח מיוחד שיפורסם אחר הצהריים. המבקר בדק ומצא כי בשנים אלה גובשו 94 הסדרי חוב ובדו"ח הוא מבקר בפעם הראשונה את התופעה ונותן את תובנותיו.

דו"ח הביקורת השנתי ה-64 של מבקר המדינה יעסוק הפעם בנושאי כלכלה וחברה ומתייחס לנושאים האקטואליים ביותר. מדובר בדין וחשבון מקיף המתייחס לכל סוגיות יוקר המחיה והפיננסים, ובכלל זה תופעת הדיור הציבורי והתחבורה.

מבקר המדינה, יוסף שפירא. צילום: יח"צ

המבקר לא חוסך את ביקורתו מתוספת הטבות המס לקונצרנים הגדולים. כמו כן, תהיה התייחסות לעניין "הרווחים הכלואים" ואת התנהגות רשות המיסים כלפי מעלימי המס והאם פעולות האכיפה שנעשות הם מספיקות. השופט שפירא התייחס לתופעה בהרחבה בשנה האחרונה ובימים אלה היא אקטואלית מתמיד בסוגיית חברת טבע.

פרק מיוחד בדוח היום יתייחס גם לנושא התמלוגים שמשלמות החברות הגדולות. נזכיר כי תשלומים אלה נידונים בוועדה מיוחדת שהוקמה על ידי שר האוצר בראשות פרופ' איתן ששינסקי.

הדו"ח מבקר את תופעת ריכוז האשראי הבנקאי והחוץ בנקאי, שגורם לכך שקבוצות לווים הנקלעות לקשיים עלולות לפגוע פגיעה של ממש בשוק האשראי ולגרום נזק לכלל המשק.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן