המגמה החיובית נמשכת: ירידה של 0.7% באבטלה ברבעון החולף

בחודשים יולי עד ספטמבר חלה ירידה של 0.7% בשיעור האבטלה בישראל לעומת הרבעון השני, כך עולה מנתוני הלמ"ס שהתפרסמו היום. בסוף ספטמבר עמד שיעור האבטלה במשק על 6% ומספר המובטלים עמד על 219 אלף איש.
 
מירב הירידה התרחשה בחודשים יולי-אוגוסט ואילו בחודש ספטמבר לא חל שינוי בשיעור המובטלים במשק.

בקרב העובדים בגילאים 25-64 נרשמה במהלך הרבעון החולף ירידה של 0.6%.
הענפים העיקריים בהם נוספו משרות היו מסחר סיטוני וקמעוני, תיקון כלי רכב מנועיים ואופנועים, שירותי תחבורה, אחסנה, דואר ובלדרות, חינוך. לעומת זאת בענפי הבינוי, החקלאות ודיג נרשמה ירידה במספר המועסקים.

צילום: אהוד כהנים

גם כאשר בוחנים את הנתונים המפרטים את אופי המשרות, התמונה העולה מן הדו"ח חיובית: מספרם של המועסקים שעבדו בהיקף מלא (35 שעות ויותר בשבוע) עלה ב-1.1% לעומת הרבע השני 2013 (תוספת של כ-29 אלף מועסקים), ואילו מספרם של המועסקים שעבדו בהיקף חלקי (פחות מ-35 שעות בשבוע) ירד ב-0.4% לעומת הרבע השני של 2013 (ירידה של כשלושת אלפים מועסקים). זאת, על אף כי ממוצע שעות העבודה בשבוע למועסק ירד מ-36.5 ל-35 ברבע השלישי של 2013.

יחד עם זאת, מספר המועסקים חלקית שלא מרצון (שחיפשו עבודה מלאה או נוספת ולא מצאו) עלה ברבעון החולף ב-2.7% והגיע לכ-106 אלף. חלקם מכלל המועסקים עומד על 3.1%.

בסך הכל 77.1% מהמועסקים עובדים במשרה מלאה (עליה של 0.3% לעומת הרבעון הקודם), כאשר החלוקה בין הגברים ונשים מגלה פערים משמעותיים: בקרב הגברים עומד אחוז העובדים במשרה מלאה על 86.4%, לעומת 66.6% בלבד מקרב הנשים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן