“המדינה תפסיד 100 מיליארד דולר בגלל ההתנגדות ליצוא הגז”

"אני לא מבין את ההתנגדות האפריורית לייצוא, אנחנו נפסיד 100 מיליארד דולר שיכולים להיות מנותבים לשירותים חברתיים, בדיוק אותם שירותים שמדברים עליהם ומפגינים בעדם", כך התבטא הבוקר גדעון תדמור, יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר בראיון לגל"צ באשר לדיון הציבורי המתנהל לאחרונה על נושא ייצוא הגז.

"יש כרן גם אפשרות אחרת, אפשר לקחת נתיב אחר ומסוכן ולשמור את הגז בקרקע ולעצור למעשה את המומנטום האדיר של פיתוח הגז במקום שכולנו נהנה ממנו", מוסיף תדמור. "אחר כך, באחרית הימים, כשנגיע חזרה לגז הזה שוויו יהיה אפסי".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לדברי תדמור, הדיון מבוסס על דיס אינפורמציה ומניפולציות. "השיח בנושא הזה הוא מאוד פופוליסטי, האינטרס של המשקיעים, של המדינה ושל האזרחים הוא אחד. איך הגענו למצב שהמדינה מתנגדת לייצוא ולא רוצה לנצל את חלון ההזדמנויות הייחודי הזה?".


גדעון תדמור | צילום: אלי שושני

תדמור דוחה את האשמות על מסקנות ועדת צמח: "ישבה ועדה מקצועית ואחראית ופרסמה את ההמלצות שלה ועכשיו צריכים להתקדם קדימה. הרי שנקבעה חלוקת העוגה נקבע שמדינת ישראל והאזרחים יהנו מ-60% מהסיפור הזה, הדיון צריך להתקיים על איך לפתח את ישראל להיות מעצמה גיאו-פוליטית בנושא הזה ולא איך עוצרים את המומנטום".

כזכור, שר האנרגיה הכריז לפני כשבוע כי יפרסם בקרוב את פרוטוקולי ועדת צמח שתחשוף לציבור את אופן קבלת ההחלטות והמסקנות של הועדה. "הגעתי למסקנה כי יש להגביר את השקיפות בשיח הציבורי ואת שותפות הציבור בדיונים שקדמו למסקנות הועדה" אמר שלום. "החלטתי כי יש לאפשר לציבור לקרוא את הפרוטוקולים של דיוני הועדה שישבה על המדוכה".

תדמור מסכם את העניין ואומר כי "הממשלה תצטרך להחליט האם היא הולכת עם הכנסות כספיות, עם המומנטום או שהיא בוחרת לשבת בצד ולא לעשות דבר. אנחנו סמוכים ובטוחים שהממשלה רואה את הנושא בצורה אחראית ומתעלמת מההפגנות אלימות בכיכרות העיר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן