המדריך ליזם הישראלי בניו יורק: כך תשתלבו נכון בתרבות הטכנולוגיה האמריקאית

בשנים האחרונות הפכה ניו יורק למוקד משיכה עבור יזמים ישראלים שרוצים לבנות עסקים גדולים חובקי עולם. זה קורה ממספר סיבות: החל מאזור הזמן הנוח יותר שמציעה ניו יורק לעומת עמק הסיליקון בקליפורניה, דרך קיומה של קהילה תומכת של יזמים ישראלים, ועד משקיעים עם משיכה לסטארט-אפים ישראליים. מעולם לא היה נוח יותר עבור ישראלים לפתח את העסק שלהם בתפוח הגדול.

האתר Israeli Mapped in NY, מונה 200 סטארט-אפים ישראלים הממוקמים בעיר, אך זוהי הם רק רשימה חלקית. בשלב זה בחייהן, החברות האלה עסוקות בהתרוצצות ואיסוף של משקיעים, לקוחות, יועצי מפתח ושותפים במטרה לגדול במהירות. כולם למעשה רוצים את אותו הדבר – לבנות חברה גלובלית מצליחה ולנצל את החדשנות והיכולות הטכנולוגיות שהביאו איתם מישראל.

יחד עם זאת, מה שנוטים פעמים רבות להתעלם ממנו בתהליך, הוא אתגר השתלבותם של הסטארט-אפים הישראליים במארג התרבותי של תחום הטכנולוגיה הניו יורקי. בואו נודה באמת, בסופו של דבר, ישראלים ואמריקאים הם אנשים שונים מאוד. ישראלים הם ישירים יותר (אולי אפילו אגרסיביים), מאוד לא פורמליים ובעלי גאוות יחידה (מה שמכונה פקטור ה"אני יודע בכל"). האמריקאים הם הרבה יותר פורמליים, מתקשרים בצורה פחות ישירה ובוטה ומטפלים במצבים מורכבים באופן עדין יותר.


מחשפים נצחונות מהירים בניו יורק. החדשנות מתקבלת בברכה, ההתנהלות הישראלית -מעט פחות | צילום: shutterstock

לאור זאת, תהליך בניית חברה גלובלית בניו יורק אשר משלבת הנהלה ישראלית ואמריקאית, יכול להיות לא קל לפעמים. חסמים תקשורתיים יכולים להקשות על תפקוד אפקטיבי וההתרחבות הופכת למשימה קשה יותר, בייחוד כאשר צוותי המחקר והפיתוח וצוותי הייצור בדרך כלל ממוקמים בישראל, בעוד שההנהלה, השיווק והמכירות ממוקמים בארה"ב. אז איך בכל זאת אפשר למלא את החלל התרבותי ולהימנע מטעויות יקרות? הנה חמש דרכים שיעזרו לכם להפוך את התהליך לקל ויעיל יותר:

1. היו סבלניים – זו לא תכונה שאנחנו בתור ישראלים נולדים איתה, אך מי שרוצה להצליח בניו יורק צריך ללמוד לפתח אותה. תהליכים יכולים לקחת יותר זמן מאשר בישראל. זה יכול לקחת חודשים ואף שנים לגייס משקיעים ולקוחות. אל תתנו לזה לשבור את רוחכם. פשוט תזרמו עם התהליך והיו עקביים. הסבלנות תשתלם.

2. מצאו מנטור אישי זו הערה חשובה. כל אחד זקוק למנטור. הם יודעים כיצד להדריך אתכם אל המקום הנכון ועזרים לכם להימנע מטעויות קריטיות. זה יכול להיות מורכב למצוא את האדם הנכון, על אף שקיימות הרבה דרכים לעשות זאת בימינו. מצאו את המנטור שיש לכם חיבור טוב אליו וזה יעשה את כל ההבדל.

3. שפרו את יכולות הכתיבה שלכם – ההתכתבות באימייל הופכת יותר ויותר למיומנות מקצועית בפני עצמה. אימיילים משרטטים פורטרט שלכם לפני שפגשתם את האדם מולו אתם מתכתבים. בעוד שבישראל אימיילים הם לרוב מאוד ישירים, קצרים וקולעים ישר למטרה, בארה"ב זה לא תמיד כך. יש ציפייה ליכולות תקשורתיות גבוהות, בייחוד ממנכ"לים. וודאו שאתם נותנים את תשומת הלב הנכונה לניסוח, בדיקת טעויות כתיב וכתיבה ברורה.


לא פשוט לתמרן בין התרבויות – הישראלית והאמריקאית בניו יורק | צילום: shutterstock

4. השתתפו באירועי טכנולוגיה – יש המון אירועים נהדרים בניו יורק. אפשר לראות את כולם באתר GarysGuide. בין אירועי ההשקות והנטוורקינג, תוכלו להכיר אנשים מדהימים. נצלו זאת.

5. המשיכו להיות מקוריים – בעוד שיש לעשות את ההתאמות הנכונות, לא צריך לשנות לחלוטין את מי שאתם. יזמים ישראלים ידועים ב"חוצפה החיובית" שלהם. ניו יורק היא מקום נהדר ליישם אותה – אל תוותרו עליה.

בסופו של דבר, יזמים ישראלים ואנשי עסקים אמריקאים זקוקים זה לזה על מנת לאפשר חדשנות וליצור חברות גדולות. חברות שמסוגלות ליצור שילוב של התרבויות, יכולות להפוך לסיפור הצלחה מדהים. תשאלו את החברה ב-Outbrain, Wix, Kaltura ואחרים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן