המהפכה בשוק האנרגיה: ברוך הבא, הנפט האמריקאי?

זה קורה לנגד עינינו: בתוך 30 שנה תסתמך ארה"ב פחות על נפט מסעודיה והמזרח התיכון, ויותר על נפט מהחצר האחורית שלה, קנדה ומקסיקו. למעשה, בתוך 8 שנים, צפויה ארה"ב לעבור את סעודיה במונחים של תפוקת נפט. כך מסרה אתמול סוכנות האנרגיה הבינלאומית.

קנדה, מקסיקו ו-ונצואלה הן כבר היום ספקיות הנפט העיקריות של ארה"ב, אולם מדינות הנפט במזרח תיכון זוכות להתייחסות נרחבת מבחינת מדיניות החוץ של ארה"ב. ממלכות נפט אלו לא תישארנה בידיים ריקות; זה רק הכיוון בו זורם הנפט שישתנה, מצפון אמריקה לאסיה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"צפון אמריקה תהווה את חוד החנית של שינוי גורף בייצור הנפט והגז, אשר ישפיע על כל האזורים בעולם; אך הפוטנציאל קיים גם לשינוי טרנספורמטיבי ביעילות האנרגיה הגלובלית", אמרה מנכ"ל הסוכנות מריה ואן דר הובן.

קידוח נפט בארה"ב | צילום: רויטרס

עד 2035 תהפוך כאמור ארה"ב ליצואנית נפט וגז יותר מאשר ליבואנית. כיום מייבאת ארה"ב כ-60% מצרכי הנפט שלה, נתון שצפוי לקטון ל-30% עד 2035. זאת בעוד מדינות גדולות אחרות הולכות בכיוון ההפוך, ותהיינה תלויות יותר בנפט וגז זרים.

רנסנס האנרגיה בארצות הברית ישרטט מחדש את מפת האנרגיה העולמית, וישליך על שוקי האנרגיה והמסחר. ארצות הברית, שמייבאת כיום כ-20% מצרכי האנרגיה הכוללים שלה (נפט וגז), תהפוך ב-2035 ל-"עצמאית" הודות לעלייה בייצור הנפט, למפצלי גז, לביו-אנרגיה, ולשיפור בצריכת הדלק בענף התחבורה.

ארה"ב צפויה אמנם להיות היצרנית הנפט הגדולה בעולם עוד לפני 2020, כשהיא עוברת את ערב הסעודית, אולם עד אמצע שנות ה-20 של המאה עשוי הייצור בארה"ב לרדת שוב במקביל לצעדי התייעלות אנרגטית, אשר יבלמו את הביקוש לזהב השחור במדינה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן