המובטלים דרך העיניים של טוויטר: קמים מאוחר ולא יודעים לאיית

האם ניתן לאפיין את אוכלוסיית המובטלים? במחקר חדש ניסו צוות חוקרים לאתר דפוסים חוזרים ולהצליח במשימה זו בדיוק – והכל מניתוח "ציוצים" אשר הועלו לרשת טוויטר בפרק זמן מסוים ובאזור מוגדר. כך, הם קיוו, יצליחו לזהות אילו מאפיינים בולטים במיוחד בניתוח ציוצים ברשת המיקרו בלוגים העולמית באזורים מוכי אבטלה בזמנים קשים במיוחד.

מכיוון שמחקרים לא מחזיקים במידע מדויק בדבר סטאטוס התעסוקה של כל אחד מהגולשים, הם בחרו לבחון את הדפוסים העולים בערים שלמות. לשם כך הם בחרו לבחון את ספרד, אשר חוותה את אחד המשברים הכלכליים הקשים באירופה בשנים האחרונות, כששיעור האבטלה ברבות מערי המדינה נסק, ומובטלים רבים נפלטו מדי יום ממעגל העבודה במשק. החוקרים בחנו את הערים השונות לאורך מספר חודשים, ובחנו במיוחד המקומות בהן שיעור האבטלה זינק בפרק זמן מסוים.

לאחר מכן, ניצלו החוקרים את יכולתם לסנן את הציוצים ברשת טוויטר על פי חתך גיאוגרפי – ובחנו לעומקם את אלו אשר הועלו באותן ערים מוכות אבטלה, במהלך פרק הזמן בו זינק אחוז האבטלה. החוקרים חיפשו אחר דפוסים שונים אשר אפיינו באופן מהותי את אותם ציוצים, ולאחר מכן הישוו אותם לאלו אשר הועלו מאזורים גיאוגרפיים בהם לא נרשם אחוז אבטלה גבוה – בכדי לגלות האם מאפיינים אלו אכן ייחודיים לאוכלוסיית המובטלים בלבד.
הממצאים הצביעו על כך שהציוצים, באזורים בהם שיעור האבטלה היה גבוה, התחילו בשעות מאוחרות יותר מאשר הציוצים שהגיעו מאזורים עם שיעור אבטלה נמוך. כמו כן, נראו יותר שגיאות כתיב בציוצים מהאזורים המובטלים יותר.

החוקרים מאמינים כי אם היינו יכולים לקבל נתונים מדויקים יותר, רבים יותר ומהירים יותר היינו יכולים לנהל מנקודת המיקרו את כלכלת המאקרו. אך כנראה שלעולם לא נוכל להשיג כמות אינפורמציה מספקת בנקודת זמן מסוימת שתוכל להוביל לתכנון הכלכלה – פשוט בגלל שהדבר היחידי שאנו יכולים לחשב באמת היא הכלכלה עצמה.

מה שמוביל לנקודת מבט מעניינת, יכול להיות שניתן לאבחן גרומים ספציפיים מסויימים דרך ניטור מדיה חברתית כמו טוויטר, אבל לא נוכל להגיע לנקודה בה האינפורמציה מהמדיה החברתית תספיק על מנת להניע פעולה ממשלתית מפורטת. זאת מאחר, שבעוד שאנו יכולים לספור מכוניות ולהעריך את כמות המכירות, אין זה אפשרי לחשב כלכלה שלמה מבלי להשתמש בכלכלה כולה כמכונת החישוב שלנו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן