המוסד לביטוח לאומי: יותר מ-30% מילדי ישראל חיים מתחת לקו העוני

דו"ח העוני אשר פרסם הבוקר המוסד לביטוח לאומי מציג תמונת מצב עגומה למדי אודות המשק הישראלי – אם כי מעט אופטימית. על פי נתוני הדו"ח, נכון לשנת 2013 חיו בישראל 1,658,200 עניים ב-432,600 משפחות, בהן חיים לא פחות מ-756,900 ילדים. אם נבחן את המספרים באופן יחסי לשאר האוכלוסייה, נגלה כי אחוז האזרחים העניים במשק עמד בשנה זו על 21.8%, ואחוז הילדים העניים על 30.8%. נתונים אלו נחשבים לגבוהים ולחמורים במיוחד גם ביחס לשאר מדינות ארגון ה-OECD, שם שיעור העניים הממוצע באוכלוסייה על 11.1%.

אך למרות הנתונים הקשים והחמורים, ניתן לשאוב (מעט) עידוד מהמגמה אשר עולה מהדו"ח הנוכחי – ומצביעה על ירידה בשיעור העוני בישראל, כמו גם על ירידה במספר הילדים העניים. אחוז הנפשות העניות במשק (כאמור, 21.8%) ירד לעומת שנת 2012, אז עמד הנתון על 23.5%, ושיעור הילדים העניים ירד גם הוא מ-33.6% בשנה החולפת.

צילום: מתוך ויקיפדיה

את השיפור המסוים במצב העניים בישראל מייחסים מחברי הדו"ח לשיפור בשכרם של העובדים בשכר הנמוך במשק, כמו גם להתערבות המדינה באופן מהותי יותר בהענקת קצבאות לנזקקים. אך למרות המגמה החיובית, כאמור, מצבם של העניים נותר בכי רע – גם ביחס לשאר העולם.

על פי הדו"ח הנוכחי, "קו העוני" הוגדר על פי הכנסה של 2,392 ₪ בחודש למשפחה – כשכל משפחה אשר מכניסה סכום נמוך מכך הוגדרה כמשפחה "ענייה". הנתון הנוכחי מסמל גם הוא עלייה ביחס לשנת 2012 – אשר מיוחסת לשיפור תנאי השכר של העובדים והמצב במשק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן