המותגים החזקים ביותר בעולם: כמה שווה התפוח של אפל?

התפוח האכול המפורסם של אפל אולי ספג פגיעה קלה בשבועות האחרונים, עם פרשת ההתנצלות של המנכ"ל טים קוק על אפליקציית המפות הבעייתית, אך הפרשה הזו לא שינתה את מעמדו – אפל נשאר המותג החזק ביותר בעולם, כך עולה מדירוג המותגים העולמי של פורבס.

המותג אפל שווה 87.1 מיליארד דולר, עלייה של 52% מאז דירוג המותגים האחרון של פורבס שנעשה לפני שנתיים. המותג שווה 59% יותר ממיקרוספט, המדורגת שנייה, ושווה 54.7 מיליארד דולר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"אפל היא זו שקובעת את הקצב, מגדירה מחדש קטגוריות וקובעת את הצרכים שלנו לפני שאנחנו מבינים אותם", אומר בילי מן, מנהל בכיר בחברת הייעוץ פן-שואן-ברלנד. האירוע השנתי שבו אפל חושפת את הגרסה החדשה יותר של האייפון הוא האירוע הנחשב ביותר בעולם הטלקום, והאינדיקציה לעוצמת המותג היא מכירת יותר מ-5 מיליון מכשירי אייפון 5 בסוף השבוע הראשון להשקת המכשיר.

המותג מיקרוסופט מוערך בכ-54.7 מיליארד דולר. החברה מוציאה 1.6 מיליארד דולר בשנה על פרסום, כמעט פי שניים מאפל. מיקרוסופט דורגה ראשונה בסקר המותגים הגלובלי של הצרכנים, שנערך על ידי חברת הייעוץ לנדור ופן-שואן-ברלנד עבור דירוג המותגים פורבס, ונועד לאמוד איך תופסים הצרכנים את המותגים המובילים.

למרות הכל – אפל במקום הראשון | צילום: רויטרס

שלישית בדירוג נמצאת קוקה קולה, ששווי המותג שלה מוערך ב-50 מיליארד דולר, ומדורג 29 בסקר הצרכנים. החברה מכרה 26.7 מיליארד ארגזי משקאות בעולם בשנה האחרונה, כשהמותג קוקה קולה אחראי לחצי מן המכירות.

קוקה קולה היא החברה הלא טכנולוגית היחידה בין 6 המותגים המובילים בעולם, כשאחריה ברשימה מדורגות IBM (שווי מותג 48.5 מיליארד דולר), גוגל (37.6 מיליארד דולר) ואינטל (32.3 מיליארד דולר). החברה הלא טכנולוגית הבאה ברשימה היא מקדונלד'ס, שמדורגת שביעית, כשמותג הקשתות שלה מוערך ב-37.4 מיליארד דולר.

בגזרת המכוניות, מותג הרכב המוביל הוא ב.מ.וו, אשר הגיע למקום התשיעי בדירוג הכולל, עם שווי מוערך של 26.3 מיליארד דולר. מיד אחריו – טויוטה (מקום 14 ושווי של 21.9 מיליארד דולר), מרצדס-בנץ (מקום 16 ושווי של 21.8 מיליארד דולר) והונדה (מקום 19 ושווי של 20.9 מיליארד דולר).

הגולשים מכורים לפייסבוק, אך לא מעריכים אותה. צוקרברג | צילום: רויטרס

הפגיעה התדמיתית והכלכלית הקשה שספגו הרשתות החברתיות בשנה האחרונה מורגשת גם בדירוג המותגים. פייסבוק, שמבחינת שווי שוק מדורגת 36, התרסקה בסקר הצרכנים, שם דורגה במקום ה-99 מתוך 100, מה שהפיל אותה למקום ב-73 בדירוג המותגים הכולל. פייסבוק נקטלה בסעיפי האמון והשקיפות, כמו גם בהבנה של החברה את צרכי הלקוחות. נושאי הפרטיות נשארו במוקד תשומת הלב של הצרכנים.

דירוג פורבס בחן למעלה מ-200 מותגים גלובלים, מדד את רווחי החברות בשלוש השנים האחרונות וחישב אותם לפי הענף בו החברה עוסקת. בנוסף, שוקלל לדירוג גם מדד תפיסת הצרכנים את המותג (על פי הדירוג של לנדור ופן-שואן-ברלנד).

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן