המחקר שמדבר תכל'ס: מה שהכי מלחיץ את העובד – משכורת נמוכה

קרוב ל-3/4 מהעובדים בארה"ב לחוצים בעבודה, והסיבה המובילה היא משכורת נמוכה – ע"פ מחקר שערכו בקרן האריס אינטראקטיב באברסט קולג'. המחקר נערך טלפונית בקרב 898 בני 18 ומעלה בין ה-21 ליוני ל-1 ביולי.

כ-11% מהנשאלים ענו כי התשלום היה הגורם החזק ביותר ללחץ. זה הסקר השני שעורך הקולג', והפעם השנייה שהמשכורת היא גורם הלחץ הבולט ביותר. הגורם השני הכי מלחיץ: קולגות מעצבנים, אותם ציינו 10% מהנשאלים. אחריהם נמצאים התעבורה אל מקום העבודה וממנו (9%), עומס בלתי סביר בעבודה (9%) ועבודה במשרה שאיננה קריירת הבחירה של העובד (8%). 

יש כמה נקודות אור בסקר: בשנה שעברה, 9% מהנשאלים ענו כי הם מה שהכי מלחיץ אותם הוא הפחד מפיטורם – בעוד השנה רק 4% ענו כי זו דאגתם הגדולה. מקורות לחץ אחרים שהעלה הסקר: איזון בין עבודה לחיים פרטיים (5%), היעדרה של הזדמנות לקידום (4%) והבוס (4%). ועוד משהו חיובי: 26% אמרו ששום דבר לא מלחיץ אותם בעבודה – לעומת 21% בלבד בסקר הקודם. 

המחקר השווה תשובות בקרב נשים וגברים, וגילה הבדלים מעניינים: 14% מהנשים תלו את הלחץ במשכורת הנמוכה שלהן, ורק 8% מהגברים העידו כך. גם עבודה במשרה שאיננה קריירת הבחירה מלחיצה יותר נשים (11%) מאשר גברים (5%). כמו כן משווה המחקר בין לחצי עובדים מרמות השכלה שונות: בעלי תעודת בגרות ומטה נטו להילחץ ממשכורת נמוכה (14%) ואחריה – קולגות מעצבנים. אקדמאים נטו להילחץ מעומס העבודה (13%) ורק אחריו משכורת נמוכה (11%). 

באופן מסקרן במיוחד, הריכוז הגבוה ביותר של עובדים שענו כי שום דבר לא מלחיץ אותם בעבודתם – 37% – היה בקרב מקבלי המשכורת השנתית של 100 אלף דולר ומעלה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן