המימון הושלם: תחנת הכוח התרמו- סולארית הגדולה בארץ יוצאת לדרך

תחנת הכוח באשלים של נגב אנרגיה יוצאת לדרך, כאשר שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת ו-Abengoa, דיווחו היום על השלמת הסגירה הפיננסית של הפרויקט שהיקפו כ-4 מיליארד ש"ח. הקמת התחנה אמורה להסתיים ב-2018, והיא צפויה להיות התחנה התרמו-סולארית הגדולה בישראל ומהגדולות מסוגה בעולם.

נגב אנרגיה הוקמה כחברה ייעודית של בעליה: שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת מקבוצת שיכון ובינוי ו-NEA Solar מקבוצת Abengoa הספרדית. שתי החברות זכו במכרז של ממשלת ישראל לבנייה, תכנון, מימון וההפעלה של תחנת כוח תרמו-סולארית באשלים. כעת, עם השלמת המימון, התקבל גם אישור מהממשלה לתחילת עבודות הקמת הפרויקט, באתר שנמצא בסמיכות לישוב אשלים בנגב. העבודות יתבצעו במשך שלוש שנים.

דידי פז מנכ"ל נגב אנרגיה, ציין כי "הפרויקט מציב את נגב אנרגיה בחזית התעשייה הסולארית בישראל ויתרום רבות ליצירת סביבת חיים בת קיימא ולפיתוח הנגב. אני גאה על השלמתה המוצלחת של סגירה פיננסית מורכבת ומאתגרת ביותר ושמח מאד על שיתוף הפעולה הפורה בין נגב אנרגיה ובין ממשלת ישראל והגופים המממנים. אני משוכנע ששיתוף פעולה זה, בשילוב עם הניסיון הרב של שיכון ובינוי ו-Abengoa, יביא לפרויקט מוצלח לטובת משק החשמל ואזרחי ישראל".

הדמיה של פרויקט אשלים | צילום: יח"צ

התחנה תספק חשמל בהספק של 121 מגהוואט ותפיק כ-440 ג'יגהוואט, כלומר שעה של חשמל נקי לרשת החשמל הארצית, למשך 25 שנים מסיום הקמתה. התחנה תכלול רכיב ייחודי של אגירה תרמית, שיאפשר המשך ייצור חשמל נקי בהספק מלא, למעלה מ-4 שעות לאחר רדת החשיכה.
לפי מנכ"ל קבוצת Abengoa, סנטייגה סיג', פרויקט אשלים "ייצר אנרגיה נקייה שתשרת יותר מ-69 אלף משקי בית, תוך כדי שימנע פליטתן של 463,000 טונות של פחמן דו-חמצני מדי שנה".

בנוסף לייצור אנרגיה ממקורות מתחדשים ונקיים, הפרויקט של נגב אנרגיה באשלים יביא לתנופה כלכלית וליצירת מקורות תעסוקה באזור הנגב. במהלך 3 שנות ההקמה יועסקו בפרויקט כ-1,500 מהנדסים, טכנאים, עובדי הקמה ונותני שירותים. במהלך 25 שנות הפעלת התחנה יועסקו בה באופן קבוע כ-60 אנשי צוות ישירים ועוד עשרות ספקים ונותני שירות.

בנוסף לשיתוף הפעולה הישראלי-ספרדי, הפרויקט ימומן באמצעות בנקים ישראלים וזרים, כולל בנק ההשקעות האירופי (EIB), בנק הפועלים ובנק לאומי, אשר משמש כמנהל העסקה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן