המלחמה שטובה לכדור הארץ: מי מהחברות הגדולות ירוקה יותר?

כנראה שהחברות הגדולות גם יודעות לצאת בהכרזות ובהשקות שלא נוגעות רק לגאדג'טים חדשים. חברת גוגל הודיעה היום כי חתמה על הסכם ראשון מסוגו לקניית 48 מגה וואט אשר יופקו מתחנות רוח וישמשו את מרכזי הנתונים של החברה בארצות הברית.

העיסקה לא גורמת להרמת גבות עם בוחנים מעט את ההיסטוריה של גוגל. ענקית החיפוש חתמה בעבר על הסכמי רכישת אנרגיה נקיה עם מפתחי תחנות רוח בכדי לרכוש חשמל שיופק מהפרויקטים של אנרגיה מתחדשת. גוגל גם השקיעה ישירות בפרויקטים המפתחים אנרגיה כזו, כמו המתקן הסולארי "איואנפה" שנמצא תחת בנייה בקליפורניה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"ההסכם הזה מציין את הפעם הראשונה בה אנחנו משתפים פעולה עם ספקי אנרגיה נקיה להגדלת שימוש החברה באנרגיה כזו בפעילותה השוטפת" אמר גארי דמסי, מנהל צוות התשתית הגלובלית של גוגל. דמסי כתב בבלוג שלו שהחברה התחייבה לקנות עוד 260 מגה-וואט של אנרגיה נקיה.

תחנות רוח – המלחמה הבאה בין החברות? | צילום: רויטרס

חברת אפל, לא נשארת מאחור ובונה חווה סולארית ענקית ומערך לתאי דלק בכדי לספק אנרגיה נקיה למרכז הנתונים שלה אשר נמצא בצפון קרוליינה. השיח סביב אימוץ אנרגיה נקיה בענקיות הטכנולוגיה עלה השבוע למרכז הדיון הציבורי כאשר ה-"ניו יורק טיימס" פרסמו סדרת כתבות על מרכזי הנתונים של החברות שמגדילים את צריכת החשמל שלהן. בתוך כך, זכה הפרוייקט של גוגל לתשבוחות מהארגון גרינפיס.

"ההכרזה של גוגל מוכיחה מה חברות מצליחות שחושבות קדימה יכולות להשיג כאשר הן מחוייבות להגדלת השימוש באנרגיה מתחדשת כדי לספק חשמל לפעילות השוטפת שלהן", אמר גארי קוק, אנליסט בכיר של חברת גרינפיס.

אבל הארגון הסביבתי, אשר הפעיל לחץ על ענקי ה-טק כמו גוגל, אפל ופייסבוק לתגבר את עסקיהן באנרגיה נקיה, גם ניצל את ההזדמנות כדי לשלוח עקיצה לעבר מיקרוסופט, שבסדרת הכתבות של "ניו יורק טיימס" קיבלה ביקורות על כך שאינה מנהלת את מרכז הנתונים שלה בעזרת אנרגיה נקיה.

"שלא כמו גוגל, מיקרוסופט עדיין לא מוכנה להשקיע באנרגיה נקיה", אמר קוק. "במקום זאת ממשיכה החברה לבנות מרכזי נתונים שמופעלים על ידי מקורות מזהמים ומבקשת להסתיר את אלה עם קיזוז השימוש בפחמן.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן