הממשלה אישרה יצוא 40% מהגז; נתניהו: "אסור שהגז יישאר קבור"

"מצאנו את האיזון הנכון, לא נסחפנו בגלי הפופוליזם ששוטפים את המדינה. בלי שיהיה יצוא גז לא יהיה גז בכלל", כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה שבה אושר היום יצוא עד 40% מהגז הטבעי שבשטחי ישראל. ההחלטה התקבלה ברוב של 18 תומכים מול שלושה מתנגדים – שר התקשורת גלעד ארדן, השר להגנת הסביבה עמיר פרץ ושרת הבריאות יעל גרמן.

מחוץ לישיבה הפגינו עשרות נגד ההחלטה לייצא את הגז, ויו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' הודיעה כי תעתור לבג"ץ בניסיון להביא את הסוגייה לדיון בכנסת, ולא לאפשר לממשלה לקבל החלטה בפורום מצומצם. משמעות ההחלטה היא שכמות הגז למשק הישראלי תגדל ל-540 מיליארד מטר מעוקב (BCM).

נתניהו אמר בישיבה כי "מדינת ישראל קיבלה מתנה מהטבע – גז ובכמויות עצומות. בזכות ההחלטה שקיבלנו היום ייהנו כל אזרחי ישראל מהמתנה הזאת. נוזיל את יוקר המחיה בתחום החשמל באמצעות הגז שיזרום למשק הישראלי, ונשקיע ברווחת הציבור בזכות הרווחים שייכנסו לקופת המדינה מיצוא הגז. כל עיכוב ביישום ההחלטה מעמיד בסכנה את יכולת המדינה לממש את רווחי משאבי הגז שלנו".

נתניהו התייחס בדבריו למדינות שלטענתו שמרו את הגז לעצמן ולא אפשר יצוא: "את הטעות הזאת, הכניעה לפופוליזם, עשו כמה מדינות ושמרו את הגז אצלן. כעת הוא קבור באדמה מתחת לשכבות של פופוליזם ובירוקרטיה".

במשך עשרות שנים, ממשלת ישראל על אגפיה השונים הלכה לחפש גז והיא לא צלחה", המשיך נתניהו. "מי שהצליח היו אלה מהסקטור הפרטי, יזמים שהלכו והסתכנו ויזמו ומצאו – וצריך להגיד את זה היום. בשיטפון הפופוליסטי ששוטף גם את מדינת ישראל צריך להגיד גם את הדבר הזה ולא צריך לנשל אותם, בוודאי שלא צריך גם לבטל את תרומתם, אבל גם צריך לקחת למדינה את אשר מגיע למדינה, וזה מה שאנחנו עושים".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

צילום: אלבטרוס צילומי אוויר

"זו ההחלטה שעליה המלצנו לממשלה תשמור על עצמאות אנרגטית של ישראל, תדאג לשמירת גז עבור הדורות הבאים ותסייע למשק הישראלי ברוב תחומי החיים", אמר שר האנרגיה, סילבן שלום. "להחלטה שקיבלנו היום השפעה משמעותית שתתרום לחיזוק מעמדה של ישראל בזירה הגיאו-פוליטית האזורית והעולמית. יצוא הגז למדינות האזור יניב יתרונות רבים ויהפוך את ישראל לשחקן משמעותי גם מהבחינה המדינית וגם מהבחינה הכלכלית".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן