הממשלה אישרה למגן ישובים; משרד השיכון: "לא מתקציבנו"

ממשלת ישראל אישרה היום בישיבתה מיגון מלא של כל הישובים בטווח של 4.5 עד 7 קילומטרים מרצועת עזה. האחריות הכוללת לביצוע תוכנית המיגון הוטלה על משרד הבינוי והשיכון בתיאום מקצועי עם פיקוד העורף.

אולם עדיין לא ברור מכין יגיע התקציב למימון הפרויקט, כששר השיכון אריאל אטיאס הדגיש כי הסכום לא יילקח מתקציב משרד הבינוי והשיכון. בשל כך נקבעה ועדת יישום עליונה להסרת חסמים, מעקב ובקרה, בראשה יעמוד מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, מרדכי מרדכי. עוד חברים בה נציגי משרד האוצר, משרד הפנים, משרד הביטחון ופיקוד העורף, וחברת עמיגור, שנבחרה לשמש כמנהלת פרויקט הביצוע בעיר שדרות וכדי לסייע בכל הקשור להספקת מידע והוצאת הנחיות לציבור.

פועלים תאילנדים תופסים מחסה בישוב סמוך לעזה. מיגון מלא? | צילום: רויטרס

"פרויקט הענק הנוכחי נמצא בשלבי סיום (95% מהדירות) כאשר כ-8,700 יחידות דיור טופלו במסגרת הפרויקט במועצות האזוריות ובשדרות", אמר אטיאס. "לצד ההיבט של החזרת הביטחון לתושבים, לממ"דים שנבנו היבט חברתי חשוב – כ-80% מהמשפחות שבתיהן כבר חוזקו בשדרות, קיבלו הטבה כלכלית-חברתית מהמדינה של חדר נוסף בשטח ממוצע של 9 מ"ר נטו, בכפוף לתנאים בשטח".

"כפי שביצענו את הפרויקטים הקודמים, כך נספק ביטחון טוב יותר ורווח כלכלי לתושבים הגרים עד 7 ק"מ מעזה", הוסיף אטיאס. "המיגון בוצע לשביעות רצון כל המעורבים בפרויקט, תוך הקדמה משמעותית של לוחות הזמנים שנקבעו בהחלטת הממשלה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן