הממשלה אישרה רכישת מטוס חדש עבור ראש הממשלה והנשיא

הממשלה אישרה היום (א') את המלצות ועדת גולדברג, הוועדה הציבורית לבחינת רכישת מטוס לנשיא המדינה ולראש הממשלה ולבניית משרד ראש הממשלה ומעון רשמי לראש הממשלה.

מסקנות הוועדה, בראשה עמד השופט בדימוס ומבקר המדינה לשעבר אליעזר גולדברג, התפרסמו בשבוע שעבר. הוועדה המליצה על רכישת מטוס שישמש את הנשיא ורה"מ, וזאת לאחר שנמצאו "ליקויים חמורים בהטסת ראשי המדינה".

בין הליקויים שנתגלו: חוסר יכולת של ראש הממשלה לעמוד בקשר עם הארץ במהלך טיסותיו, וכן מגבלות אבטחה במטוסים חכורים בהם משתמשים האישים כיום, שמונעים מהם הגעה למדינות מסויימות. "המצב הקיים היום אינו יכול להימשך וראוי שיתוקן מיידית" כותבים חברי הוועדה, ובהם גם מפקד חיל האוויר לשעבר, אלוף (מיל.) עידו נחושתן ורו"ח איריס שטרק.


האייר פורס וואן האמריקאי. בקרוב גם אצלנו | צילום: רויטרס

עוד המליצה הוועדה להוציא לפועל את התכנית שהקפיאה ממשלת נתניהו הקודמת מטעמי תקציב, ולפיה יוקם קמפוס מבנים חדש, אשר ישמש במשולב כלשכת ראש הממשלה ומעונו הרשמי. כיום, מדובר בשני מבנים שונים בירושלים המרוחקים זה מזה – משרד ראש הממשלה בגבעת רם והמעון בשכונת רחביה. הוועדה ממליצה ששני המבנים יהיו סמוכים זה לזה "כדי לאפשר רציפות תפקודית במצבי חירום". היא גם מוסיפה: "קיים פער בולט בין המצוי לחיוני בנושא זה".

עלות התכנית שאושרה בימי ממשלת קדימה בתכנון האדריכל המנוח רם כרמי, אך כאמור לא יצאה לפועל, היתה כ-800 מיליון שקל, אולם כשאושרה התכנית בישיבת הממשלה היום לא ציון אם התוכנית המקורית תופשר, או שמא בניית הקומפלקס תתבצע לאחר מכרז חדש.

כמו כן, גם נושא עלות המטוס, שהוערכה על ידי מומחי תעופה ב-70 מיליון דולר, לא נידונה בישיבת הממשלה, וקיים סימן שאלה בנוגע לקביעת עלותו ואישורה.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן