הממשלה אישרה: רשות השידור תיסגר, האגרה תבוטל

הממשלה אישרה היום (א') את רפורמת רשות השידור של שר התקשורת גלעד ארדן ושר האוצר יאיר לפיד. במסגרת הרפורמה, רשות השידור תיסגר עד ה-31 במרץ וגוף חדש יוקם במקומה, כאשר אגרת השידור תבוטל.

18 שרים הצביעו בעד הרפורמה ושניים – שר התחבורה ישראל כץ והשר להגנת הסביבה עמיר פרץ – התנגדו למהלך. עם ההודעה על הרפורמה אמר ארדן כי תקציב רשות השידור החדשה יעמוד על 700 מיליון שקלים, כאשר עלויות השכר לא יעלו על 35%. עוד הוסיף שר התקשורת כי בגוף החדש יוקמו שלושה ערוצי טלוויזיה: בעברית, בערבית וכן ערוץ ילדים ציבורי. שלושת הערוצים ישקיעו לפחות 240 מיליון שקל בתוכן ויצירה.

"עיקרי הרפורמה הם קודם כל שאזרחי ישראל יפסיקו לשלם אגרת טלוויזיה מהשנה הבאה, ובכך יבוטל המס הזה שגובה יותר מ-300 שקלים בשנה מכל משפחה", אמר רה"מ בנימין נתניהו, שבירך על אישור הרפורמה בפתח ישיבת הממשלה.

ארדן. תקציב של 700 מיליון שקל לרשות החדשה | צילום: מרק ישראל סלם

"השידור הציבורי, שאנחנו מייחסים לו חשיבות רבה, יעבור רפורמה משמעותית שבסופו של דבר תחזק אותו מאוד. עובדי הרשות הטובים, ויש רבים כאלה, ימשיכו לעבוד ברשות החדשה, ועובדי הרשות שיפרשו יזכו לתנאים הולמים והוגנים", הדגיש נתניהו.

ראש הממשלה הוסיף: "אני חושב שהרפורמה הזאת היא חיונית. אנחנו רוצים שידור ציבורי יותר חזק. הוא צריך להיות יעיל, הוא צריך לעבור שינוי שקוראים לו במשך שנים רבות. היא (הרפורמה) לא בלי בעיות, היא בוודאי גם תעבור שינויים כאלה ואחרים במהלך החקיקה, אבל הכיוון הוא ברור והתוצאה לדעתי גם מובטחת".

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן