הממשלה הושבעה. נתניהו: "נפעל להפחתת יוקר המחיה והדיור"

"השילוב הזה בין ותיקים וצעירים בממשלה יכול להוביל תמורות, שבראשן הגדלת ההשתתפות בנטל והפחתת יוקר המחיה ומחירי הדיור. יש לנו הזדמנות לטפל גם בסוגיות אחרות". כך אמר היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנאום בו הציג את ממשלתו החדשה. "קיומנו כאן אינו מובן מאליו", הוסיף נתניהו מעל דוכן הכנסת. "ניתנה לי הזכות להנהיג את המדינה בפעם השלישית".  

"עמנו ניצבת היום שרשרת הדורות של העם היהודי", המשיך נתניהו. "אין עתיד לעם היהודי בלי מדינת ישראל. אנו מקבלים פקדון יקר מכל מאזרחי ישראל שמפקידים בידינו את המדינה, ומצפים מאיתנו שנעבירה לממשלה הבאה במצב טוב יותר מאשר קיבלנו אותה". 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


נתניהו | צילום: מרק ישראל סלם

"ב-4 השנים האחרונות ניווטנו את הספינה מול שתי סערות אדירות, כלכלית וביטחונית", אמר נתניהו. "בנינו את גדר הביטחון, הפסקנו את הירי היום יומי על יישובי הדרום, החזרנו את גלעד שליט מהשבי ועוד. אנו גאים שישראל חזקה יותר, משכילה ומשגשגת יותר. השותפות בין שרי הממשלה היווה חלק גדול מכך. הממשלה החדשה יכולה להתנהל באותה רוח שותפות ושיתוף פעולה. אני מצפה לכך".

"הממשלה שלנו תפעל לשרת את כלל אזרחי ישראל", התחייב נתניהו. "מלאכת ההרכבה היתה קשה, כמו קוביה הונגרית. דרושה היתה הרבה תושיה ישראלית כדי לסדר אותה במקום, לא תמיד אתה יודע אם כל ריבוע נופל במקום הנכון. הדבר המופלא הוא שכשאדם נכנס לתפקיד הוא מגלה עולם ומלואו, נשאב פנימה, לומד אותו, ונדבק בתהליך היצירה. אני בטוח שזה עומד לקרות בממשלתנו".

נתניהו רמז לנעשה בסוריה ובמזרח התיכון: "ננקוט בכל הצעדים הדרושים כדי למנוע מנשק ליפול בידי ארגוני הטרור", אולם סייג: "הממשלה החדשה מושיטה ידה לשלום עם הפלסטינים. ישראל תהיה מוכנה לפשרה היסטורית שתסיים את הסכסוך מול הפלסטינים אחת ולתמיד". 

"לעולם לא נשכח את האחריות המונחת על כתפינו", סיכם נתניהו, ולאחר מכן קרא את שמותיהם של חברי הממשלה. בשלב זה יצאו חלקם של חברי הכנסת החרדים את המליאה.

לאחר נתניהו דיברה יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ' (עבודה): "זה לא טקס ממלכתי אלא אירוע פוליטי. אותם כיפופי ידיים, בריתות, הכל ישן ומוכר, לא סימפטי אבל בהחלט לגיטימי. נאמר כאן ועכשיו: אנחנו האופוזיציה שלכם. אנו פותחים את הויכוח הלאומי, על מה אנחנו כאן ומהו החזון הציוני". 

יחימוביץ' פנתה לנתניהו, לפיד, בנט ולבני: "אתם הנהגה שבעה, עשירה, שאמנם פיזית יושבת בתוך עמה, אבל ממש מתקשה להבין מהו אותו עם. כולכם באים ממשפחות מבוססות, מעולם לא נאבקתם על מחייתכם. בואו נקרא לילד בשמו: כולכם קפיטליסטים. נתניהו, אתה אידיאולוג, איש ימין מדיני וכלכלי באופן עמוק. בשיחות בינינו לא הצלחת לסנן מבין שפתייך שמשהו בהשקפת העולם שלנו אולי נכון, לעומת עולמך בו החזק שולט בג'ונגל הכלכלי. שאולי לא נכון שרווחי עתק מאוצרות הטבע יהיו כולם בידיה של משפחה אחת, שאולי חלק צריך להגיע לעם. כוונותיך טובות, אולם הדרך לגיהנום הכלכלי והחברתי רצופה כוונות טובות".

יחימוביץ' התייחסה בין היתר לשכרו של השר יעקב פרי (יש עתיד): "הוא לא מעמד הביניים. יש בסך הכל 10,000 איש שהשתכרו כמוהו במדינה. רובנו מרווחים 3 מאיות ממה שהוא הרוויח. מי אמר שאין שתי מדינות לשני עמים?. חשוב לי לומר שהמאבק הוא על כלכלה הוגנת וחברה צודקת, על ערכים, ללא הבדל בין דת, גזע ומין. אתם הולכים להיות ממשלה שתקבע את גורלו של כל תינוק שנולד".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן