המסחר בבורסה ננעל במגמה חיובית; עדיין אין הסכמה על התקציב

הבורסה בתל אביב פתחה את שבוע המסחר המקוצר בעליות שערים, על רקע ההתקדמות במגעים בין ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר לפיד בנודע לתקציב המדינה והסנטימנט החיובי בעולם בסוף השבוע (על אף הנעיל השלילית של הנאסד"ק) לאחר שהוסר איום ההפרדות של סקוטלנד מבריטניה. גם אישרור דירוג האשראי של ישראל, עליו הכריזה בסוף השבוע חברת הדירוג S&P, הוסיפה לאמון המשקיעים.

עם סיום המסחר, כאמור, שלטה המגמה החיובית במסכים כשמדד ת"א 25 טיפס 0.6% – ועלה לשיא כל הזמנים. מדד ת"א 100 עלה ב-0.4%, מדד הבנקים נסחר סביב רמות הפתיחה ומדד התקשורת זינק והוסיף 2.4% לערכו, בעיקר בהובלת חברת בזק אשר התחזקה ב-2.8%. מדד הנדל"ן נסחר ללא שינוי, ומדד הנפט והגז הוסיף לערכו 0.6%.


בניין הבורסה בחדש | צילום: דרור שאייר

על פי דיווחים שונים, ראש הממשלה ושר האוצר הגיעו במהלך סוף השבוע להסכמה בעניין גיבוש תקציב המדינה. בכך נרגע מעט המתח הפוליטי שנוצר בתקופה האחרונה סביב גיבוש התקציב ופרישתו של שר הפנים גדעון סער. לפי ההסכמות, חוק מע"מ אפס של לפיד יכלל בתקציב, לא יועלו מיסים, התוספת לתקציב הביטחון תעמוד על 6 מיליארד שקלים (ולא 11 מיליארד כפי שדרש משרד הביטחון) ויעד הגירעון יועלה ל-3.4% (בניגוד לדעתה של נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג). אך למרות הדיווחים השונים, נראה כי השניים עדיין לא הגיעו להסכמות סופיות, ומאמצי הגישור יימשכו בימים הקרובים.

דווקא מול חששה של הנגידה כי פריצת יעד הגירעון עשויה להוביל להורדת דירוג האשראי של ישראל, הגיעו הסוף השבוע בשורות טובות: חברת דירוג האשראי S&P הותירה את הדירוג של ישראל על +A עם אופק יציב ונימקה כי נראה שלמצבע צוק איתן לא יהיו השלכות מרחיקות לכת על יחס החוב-תוצר של המדינה והוא לא צפוי להשתנות בשלוש השנים הקרובות.

מניית חברת כיל זינקה היום והוסיפה 3.7% לערכה, לקראת הנפקתה הצפויה בוול סטריט בימים הקרובים. גם מניית כלל ביוטכנולוגיה זינקה היום והוסיפה לערכה 6.4% לאחר שהחברה דיווחה כי בפגישות אשר ערכו אנשיה עם חברת היפריון האמריקאית (אשר ביטלה בשבוע שעבר את עסקת מכירת אנדרומדה עקב טענות להטיית תוצאות ניסויים קליניים) לא הועברו כל הוכחות למעורבות אנשי החברה במעשים. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן