המסחר בת"א ננעל העליות; מחירי הנפט הוסיפו לרדת

המסחר בת"א ננעל במגמה חיובית על רקע עליות השערים שנרשמות בפתיחת המסחר בוול סטריט.

בכירי אופ"ק הודיעו כי אין בכוונתם להוריד את תפוקת הנפט גם אם המחירים ימשיכו לרדת. בנק ההשקעות גולדמן זאקס עידכן את תחזית מחיר הנפט מטה והנסיך הסעודי אלווליד בן-טלאל, אמר גם הוא אתמול כי מחירי הנפט לא יגיעו שוב לרמה של מעל 100 דולר עבור חבית. 

מדד ת"א 25 עלה ב-0.8%, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.9% ומדד הבנקים הוסיף לערכו 0.6%. מדד הנפט והגז זינק ב-1.8%, מדד התקשורת צנח ב-2% בהובלת מניית פרטנר שנפלה ב-7% ומדד הנדל"ן עלה ב-1.3%.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר כי "הדולר-שקל נחלש זה היום השלישי ברציפות ונסחר באזור 3.93, וזאת על רקע היחלשותו של הדולר בעולם. בעולם, הדולר נחלש בשל מספר גורמים. ראשית, המשך צניחת מחיר הנפט ממשיך להכביד על הסנטימנט בשוק העולמי, וגם אמש ננעל המסחר בוול-סטריט בירידות שערים, מה שגרר מטה גם את הדולר".

"כמו כן, נתוני ההכנסה האישית שפורסמו ביום שישי לצד נתוני התעסוקה והצביעו על ירידה ברמת השכר העלו סימני שאלה לגבי חוזקה של ההתאוששות הכלכלית וגרמו למשקיעים לבחון מחדש את הציפיות להעלאת ריבית מצד הפד. אלה יהיו כרגע הגורמים שיניעו את הדולר בעולם ולמול השקל – טיב נתוני המקרו בארצות הברית והמסחר המחיר הנפט. אם תימשך הצניחה במחיר הנפט וירידות השערים יחריפו, הדולר צפוי להיחלש. המגמה של הדולר-שקל אינה חד-משמעית כרגע, כאשר הצמד נסחר בין 3.90 ל-4. ירידה מתחת ל-3.92 תסלול את הדרך ל-3.90. עלייה מעל 3.95 שוב תייצר מומנטום כלפי מעלה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן