המפרקת של בטר פלייס: השירות ללקוחות יימשך עד ה-13 ביוני

בדיון שנערך היום בעניין בטר פלייס בוועדת הכלכלה בכנסת הודיעה המפרקת הזמנית של החברה סיגל רכב רוזן כי מתוך דאגה ללקוחות החברה, תחנות ההפעלה ומוקדי השירות ייפעלו כסדרם עד ה-13 ביוני. לדברי רוזן, לחברה 900 לקוחות, מתוכם 200 עובדי החברה שקיבלו רכבים חשמליים. 

בפתח הדיון הבהיר יו"ר הוועדה אבישי ברוורמן כי "המטרה היא לא לדון בחזון ושברו, אלא לראות כיצד ניתן לסייע ללקוחות ולעובדים". הוא ביקש נתונים ותשובות באשר לכדאיות הכלכלית של המשך תפעול החברה, אם כחברה אחת או במקטעי הפעלה שונים וכן ביקש תשובות לגבי הסדרת מתן הסוללה לבעלי הרכבים. כמו כן ביקש  ברוורמן התייחסות לגבי הפטנט של החברה, שמוחזק בחברה אחרת ועלול להימכר כאשר כספי המכירה לא ישרתו את הלקוחות והעובדים. הוא הוסיף כי נדרשת התייחסות משרד התחבורה אם ישנה כוונה לחלט ערבויות של חברת בטר פלייס.

לדברי רוזן, "אפשר לתת שירות באותה רמה לזמן קצר בלבד. קצב שריפת המזומנים של החברה הוא 7 מיליון דולר בחודש, בעוד בקופה יש 8-9 מיליון דולר מתוכם התחייבויות שכר של כ-2 מיליון דולר".

שי אגסי, מייסד בטר פלייס | צילום: רויטרס

המפרקת התייחסה לפטנט של החברה ואמרה כי "קבוצת בטר פלייס כוללת 14 חברות שרק 4 מהן נמצאות בישראל. אחת החברות מצויה בשוויץ והיא מחזיקה את ה-IP של החברה". ברוורמן ביקש לוודא שלא יקרה מצב שהפטנט יימכר והעובדים והלקוחות לא יראו מזה כסף. בתגובה אמרה רוזן כי "יש כוונה להגיש בקשה לפרק את החברה השוויצרית בישראל".

עוד הוסיפה המפרקת כי בשעה שבה התקיים הדיון החל התהליך הקשה של פיטורי שני שלישים מהעובדים. לדבריה, מדובר ב-209 עובדים שחלקם כבר פוטרו ועוד 160-170 פוטרו הבוקר, כאשר עוד 111 עובדים ימשיכו להיות מועסקים בחברה.

באשר לסוללות של המכוניות החשמליות, שחלקן משועבדות לחברת רנו – יצרנית כלי הרכב עבור בטר פלייס, אמרהרוזן כי כבר נפגשה עם נציגי רנו ויש רצון טוב להגיע למענה שיאפשר פתרון ללקוחות. לדבריה, "המפרקים מתכוונים לנסות למכור את החברה ולהוציא אותה הכי אטרקטיבית שאפשר". עוד היא ציינה כי אין אפשרות להחזיר את הרכב ולקבל פיצוי וכי הלקוחות הופכים לנושה כמו כל נושה אחר. בהתייחסה לשכרם של העובדים אמרה רוזן כי הם צפויים לקבל את משכורות מאי במועד". 

יו"ר הוועדה, פרופ' ברוורמן, סיכם את הדיון ואמר כי "הוועדה קוראת למפרקים לא לחסוך במאמץ כדי למצוא פתרון ארוך טווח, ולאפשר טעינה ביתית וטעינה במקומות ציבוריים ללקוחות". עוד הוא דרש מהמפרקים להעביר כבר בשבוע הבא את מסקנותיהם לוועדה, על מנת לשקול התערבות נוספת של הוועדה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן