המרוויח מפרשת PRISM: מנוע החיפוש האנונימי DuckDuckGo

פרשת PRISM, אשר עוררה סערה גדולה ברחבי העולם וחשפה את העובדת שחברות הטלפוניקה והאינטרנט הגדולות ביותר בארצות הברית מוסרות מידע פרטי לממשל האמריקאי באשר למשתמשים שלהן, גרמה להרבה מאוד אנשים ברחבי העולם לחוש חרדה בנוגע לפרטיותם, אך יש גם חברות אשר השכילו לנצל את הבאזז השלילי שנוצר סביב ענקיות האינטרנט העולמיות לטובת קצת תנועה לאתרים שלהן.

אחת מהחברות הללו היא DuckDuckGo, מנוע חיפוש אלטרנטיבי המציע חיפוש אנונימי ונייטרלי. בניגוד למנועי חיפוש גדולים כגון Google, אשר מסתמכים על הנתונים האישיים של המשתמש, כגון שאילתות החיפוש שלו, כתובות ה-IP ונתוני מיקום, הטמעת "עוגיות" (Cookies) במחשב המשתמש ונתונים נוספים בכדי להציג לו תוצאות חיפוש הרלוונטיות יותר אליו, DuckDuckGo אינו אוגר פרטים אישיים אודות המשתמשים שלו ומספק תוצאות חיפוש אנונימיות לגמרי.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן


צילום: יח"צ

לחפש באנונימיות, אבל באמת

החברה הודיעה היום כי עיבדה יותר מ-3 מיליון שאילתות חיפוש ישירות דרך אתר האינטרנט שלה, בנוסף ל-18.9 מיליון בקשות חיפוש שהגיעו דרך ה-API שמספקת למפתחים וכחצי מיליון חיפושים שהתבצעו על ידי בוטים. המספרים הנוכחיים בהחלט מספרים כי בסביבת מנוע החיפוש ידעו לשים את היד על הדופק ולתמרן את פרשת PRISM לטובתם. מייסד ומנכ"ל DuckDuckGo, גבריאל ויינברג, סיפר כי: "גם אם ה-NSA היו מגיעים אלינו ומבקשים את כל הנתונים שלנו, לא היינו יכולים לעשות כלום בנידון מכיוון שהנתונים שלנו באמת אנונימיים".

את התוצאות מציג מנוע החיפוש DuckDuckGo באמצעות איסוף מידע משלל אתרים המשתמשים בחוכמת ההמונים, כגון וויקיפדיה, Wolfram Alpha, פייסבוק, טוויטר, אמזון ועוד רבים אחרים – ומציג שלל המידע שאסף על פי הרלוונטיות למחרוזת החיפוש של המשתמש. חשוב לציין כי אחד המנועים בהם דאק דאק גו אינו משתמש הוא גוגל – כך שהוא אינו עוזר גם בצורה עקיפה לענקית החיפוש ממאונטיין וויו לשמור עליכם מידע אישי.

מנוע החיפוש משתמש בהצפנת HTTPS כברירת המחדל על מנת להציג לנו את התוצאות הרצויות ובנוסף להצגת תוצאות חיפוש, תוכלו להוסיף פלאגינים שונים לשירות, שיאפשרו לכם למצוא תשובות לחישובים, ספריות קוד חיצוניות (API), מילות מפתח ומידע טקסטואלי ועוד.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

AMD מכריזה על שבב ARM ראשון, בינתיים רק לשרתים

מנטרלים את קים ג'ונג-און ומאתרים אנשי מקצוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן