המשטרה פשטה על משרדי הספקית של ויקיליקס ופייראט ביי

ויקיליקס ופייראט ביי שוב על הכוונת: הלילה פשטה המשטרה על משרדי ספקית האינטרנט PRQ בשטוקהולם, אשר מאחסנת כמה מן האתרים השנויים ביותר במחלוקת באינטרנט, והחרימה ארבעה משרתיה.

אתר פייראט ביי, שנפל אתמול, עדיין לא חזר לפעילות, אולם הבעלים של חברת השרתים, מיקאל ויבורג, טוען כי האתר נפל בשל בעיה טכנית, ולא כתוצאה מן הפשיטה. עדיין לא ברור אילו מן השרתים הוחרמו על ידי המשטרה. ל-PRQ יש 2,000 לקוחות, שכוללים, מלבד פייראט ביי, גם את ויקיליקס, ארגון NAMBLA (העמותה הצפון אמריקאית לאהבה בין גברים לילדים) ואתר הפדופילים השבדי pedophile.se.

אילוסטרציה: IngImage / ASAP

"למרות שאני מתעב את העמדות שלהם, אני מגן עליהם", אמר באוגוסט ויבורג לפורבס, בהתייחס ללקוחותיו השנויים במחלוקת. "אנחנו לא משתפים פעולה עם הרשויות, אלא אם כן מכריחים אותנו".

שניים מתוך שלושה מייסדי פייראט ביי הקימו גם את PRQ ב-2004, ואחד מהם הוא גוטפריד סוורטהולם, שבדי בן 27 שנעצר בקמבודיה בחודש שעבר לאחר שהורשע בהפרת זכויות יוצרים, ועכשיו עומד למשפט בגין פריצה לחברת ה-IT לוגיקה.

ויקיליקס ציינה את הפריצה בחשבון הטוויטר שלה, כשהודיעה כי "המשטרה פשטה על אחד משירותי האחסון בהם אנו משתמשים", אך נכון להיום, האתר עדיין באוויר.

נכון לעכשיו, אפילו מייסדי האתר לא יודעים מה הסיבה לפשיטת המשטרה. לפי ויבורג, החברה שומרת על מדיניות של "אפס שאלות" עבור רבים מלקוחותיה, אפילו ברמה של קבלת תשלום במזומן כדי להימנע ממתן תשובות לבנקים. "ברוב המקרים אנחנו כלל לא יודעים מי הלקוחות שלנו", אמר ויבורג. "החוק השבדי לא מחייב אותנו לעשות זאת".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן