“המשימה הגדולה של פלוג – השמירה על שער החליפין”

מינויה של קרנית פלוג ממשיך גם הבוקר להעסיק את המערכת הפיננסית, אשר מנסה לנבא את ההשלכות הצפויות של המינוי על היבטים כלכליים במשק.

"המשימה הגדולה של פלוג תהיה השמירה על שער החליפין, וזאת לאור הצפי לפיחות חד בדולר בעולם", אמרו הבוקר במחלקת המחקר של בית ההשקעות FXCM. "בדומה לסטנלי פישר, מייצגת פלוג קו נוקשה כלפי שער החליפין, מה שהתבטא הן בהורדת ריבית לא פופולארית והן בהמשך ההתערבויות בשוק המט"ח. כעת, כאשר היא זוכה למינוי של קבע, היא עשויה אף לנקוט קו אגרסיבי יותר, בעיקר בנוגע לכלי ההתערבות". 

"עבור השוק, מדובר בהפתעה חיובית המייצגת המשכיות", הוסיפו ב-FXCM. "בארבעת החודשים האחרונים קרנית למעשה המשיכה את מדיניותו של פישר, בעיקר בכל הנוגע למתן הדגש על ההגנה על מגזר הייצור. למעשה, החודשים הבאים יהיו עבורה מאתגרים במיוחד, לאור הפיחות הצפוי בערכו של הדולר בעולם, דחיית צמצום ההרחבה הכמותית ומינויה של ג'נט יילן לתפקיד יו"ר הבנק הפדרלי, וההסכם הזמני בלבד להעלאת תקרת החוב".


קרנית פלוג | צילום: מרק ישראל סלם

"בשבוע שעבר כבר ראינו את הצלילה של הדולר לשפל של יותר מ-8 חודשים, וזאת על רקע ההערכות בשוק כי הבנק הפדרלי ידחה את צמצום ההרחבה לפחות עד מרץ", המשיכו ב-FXCM. "השבוע ההנחה הזו תעמוד שוב למבחן, עם פרסום דוח התעסוקה ביום שלישי. מדיניות הבנק תלויה בשיפור בשוק התעסוקה, ואם הדוח יצביע על המשך מגמת הדשדוש – הדולר צפוי להיחלש".

"לאחר פיתרון המשבר הפוליטי בארה"ב, בשוק העולמי יתרכזו השבוע בדוחות הרווח ודוח התעסוקה", סיימו ב-FXCM. ""שבוע עמוס במיוחד צפוי בוול-סטריט, כאשר עונת דוחות הרווח תעלה הילוך. גם היומן הכלכלי בארצות הברית יהיה צפוף במיוחד, עם פרסומם של דוחות שנדחו בשל השביתה. כשמשבר תקרת החוב מאחורינו וסימני השאלה סביב זהות מחליפו של ברננקי נפתרו עם מינויה של ג'נט ילן, נראה שהתנאים בשוק מיטיבים להמשך עליות השערים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן