המשקיע הישראלי ירון קרני מגייס 30 מיליון דולר לקרן חדשה

לפי דו"ח רשמי שהוגש בסוף השבוע לרשות לניירות ערך בארצות הברית (SEC), ירון קרני, הנציג הישראלי של קבוצת האנג'לים Tel Aviv Angel Group ואחת מהדמויות המוכרות בסצינת ההון סיכון והסטאטראפים הישראלית, בדרך לגיוס של 30 מיליון דולר עבור קרן הון סיכון חדשה בשם Maverick Ventures.

על-מנת לגייס את הקרן החדשה, חשף קרני לראשונה את ההצלחות הקודמות שלו במסגרת ההשקעות שביצע עם ה-Tel-Aviv Angel Group. כנציג הקבוצה, המורכבת ממשקיעים מובילים בתעשייה מכל רחבי העולם המעוניינים להשקיע בחברות טכנולוגיה ישראליות, ההישג המוכר ביותר שלו היא מכירת חברת הסטארטאפ LabPixies לגוגל בשנת 2010, תמורת כ-25 מיליון דולר, השקעה שהניבה תשואה של פי 2 על הכסף שהושקע בחברה בתוך כ-18 חודשים בלבד.

בנוסף ל-Labpixies, קרני מחזיק מאחוריו מספר השקעות מוצלחות אחרות Vaultive (העוסקת בהצפנת מידע על גבי פלטפורמות מחשוב ענן שונות) ו-ContextIn (המפתחת טכנולוגיה לאופטימיזציה של שטחי פרסום ברשת), בהן מכר קרני את אחזקות הקבוצה בשלב מוקדם יחסית לקרנות זרות.

לצד האקזיטים הללו ניתן למצוא גם רשימת השקעות מאחוריהן עומדת הקבוצה בראשו של קרני, הכוללות את חברת נאומטיקס המפתחת אפליקציה למדידת לחץ האוויר בגלגלי הרכב של המשתמשים שגייסה חצי מיליון דולרים מהקבוצה, טומיגו המציעה אמצעי הפצה רחבים יותר למודעות דרושים שגייסה 500 אלף דולרים וחברת פאונוס (Faunus), המפתחת טכנולוגיה לגילוי מוקדם של מחלות אצל בעלי חיים בתחום החקלאות.

לפי הדיווחים, מרבית הסכום עבור הקרן החדשה כבר גוייס ופעילות הקרן צפויה להתחיל ממש אחרי החגים. בדומה להשקעותיו הקודמות של קרני, גם Maverick Ventures החדשה צפויה אף היא להתמקד בחברות בעולם המובייל, אינטרנט וניו-מדיה ישראליות ובהשקעות לטווח קצר של 24 עד 36 חודשים.

את הקרן, מקים קרני ביחד עם מיגל עבאדי, מייסד ומנכ"ל חברת ההשקעות Gems Investment Research ומישל עבאדי, מנהל מוצר ושותף בסניף הברזילאי של חברת ההשקעות. לקרני ובני משפחת עבאדי יצטרף גם הצוות הקודם שעבד עם קרני במסגרת ה-Tel-Aviv Angel Group, הכולל את ג'ו רבי, לשעבר סגן נשיא בכיר במורגן סטנלי ואריק סירקין, יזם סדרתי ולשעבר מנהל בכיר באפל אשר ישמש כמנהל טכנולוגי של הקרן.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

אמזון עובדת על חיבור אלחוטי חדש; לקראת השקת מוצר?

JustDelete.me: מחקו את עצמכם מהאינטרנט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן