המשק האמריקני הוסיף 175 אלף משרות בחודש מאי – מעל הציפיות; "הבנק הפדרלי לא יפסיק את תוכנית התמריצים"

מספר המשרות החדשות שנוספו למשק האמריקאי עמד על 175 אלף – זאת לעומת צפי של 170 אלף בלבד. כך עולה מנתונים שפרסם היום משרד העבודה של ארה"ב. צפי האנליסטים עמד על תוספת של כ-170 אלף מקומות עבודה חדשים שיתווספו במאי למשק האמריקאי לעומת חודש אפריל, בו נוספו כ-165 אלף משרות. מנגד, שיעור האבטלה עלה בחודש מאי ב-0.1% לעומת אפריל והגיע ל-7.6%. האנליסטים ציפו שנתון האבטלה יישאר ללא שינוי. 

הנתונים שפורסמו מושכים את המדדים המובילים בבורסות וול סטריט לעליות. על פי ההערכות נתוני תעסוקה חיוביים עשויים היו לגרום לבנק לעצור או לפחות למתן את תכנית ההרחבה הכמותית במסגרתה רוכש הבנק 85 מיליארד דולר בחודש מגובי משכנתאות. מספר המשרות החדשות בחודש מאי אמנם עלה בכ-5,000, אולם להערכת האנליסטים אין בכך די, וברננקי לא יפסיק לעת עתה את תכניתו.  

"שוק העבודה כנראה אינו חזק כפי שחשבנו", אמר לרויטרס קווין קאמינס, כלכלן UBS בסטמפורד, קונטיקט, לאחר פרסום הנתונים. "זו התקדמות איטית מדי, אבל זו בכל זאת התקדמות", הוסיף גיא ברגר, כלכלן ב-RBS, סטמפורד. 

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן 

צילום: רויטרס

כוח העבודה – הכולל אנשים שמועסקים או מחפשים עבודה – עלה לעומת זאת ל-63.4%, בזכות 420 אלף עובדים שהמצטרפ לכוח העבודה. אורך שבוע העבודה הממוצע נותר יציב – 34.5 שעות, אם כי סך שעות העבודה במשק היה גבוה ב-0.1%. במגזר הייצור נרשמה ירידה של כ-8,000 משרות כשגם שיעור המשרות הממשלתיות קטן במאי בכ-3,000.

לאחר שבקושי השתנתה בשלושת החודשים האחרונים של 2012, התרחבה הכלכלה האמריקאית ברבעון הראשון של 2013 בקצב של 2.4% בחישוב שנתי, אך איבדה את המומנטום כשהרבעון התקרב לסיומו. רוב הכלכלנים חוזים צמיחה של כ -1.5% ברבעון הנוכחי.

באפריל עמד שיעור האבטלה בארה"ב על 7.5%, לעומת 7.6% בחודש מרץ. מספר המשרות החדשות שנוספו למשק האמריקאי עמד באפריל על 165 אלף, לעומת 138 אלף במרץ (50 אלף יותר מאשר הערכה קודמת שניתנה). גם נתוני חודש פברואר תוקנו, ל-332 אלף, הנתונים הגבוהים מאז מאי 2010. השכר השעתי הממוצע היה באפריל 23.87 דולר. כמות שעות העבודה השבועיות הממוצעת עמדה על כ-34.4 שעות בשבוע.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן