הנאשמים בלינץ' במחבל היהודי עדן נתן זאדה זוכו מניסיון רצח

שבעה זיכויים בניסיון לרצח, וארבע הרשעות בניסיון הריגה. כך הכריע היום (ב') בית המשפט המחוזי בחיפה במשפטם של שבעה תושבי שפרעם, שנאשמו בניסיון רצח של המחבל היהודי, עדן נתן זאדה. השופטים החליטו גם על הרשעת שני נאשמים נוספים בתקיפה בנסיבות מחמירות, ולבסוף זיכו את אחד החשודים.

הרכב של שלושה שופטים הגיע להחלטה, ובהכרעת הדין נכתב: "אנו מתקשים להבין, כיצד זה מחליט בן אנוש לקטול חיים ולאמלל משפחות של אנשים חפים מפשע על לא עוול בכפם. מנגד, אין חברה ומדינה מתוקנת רשאית להשלים עם נקמת דם ועם מעשה לינץ', אף כאשר המעשים מבוצעים כלפי רוצח נפשע".

השופטים שיבחו בהכרעת הדין את השוטרים שהיו במקום, וציינו: "השוטרים שמילאו תפקידם וניסו למלא חובתם ולהגן על זאדה, סיכנו את חייהם וחלקם אף נפצעו. יצוין עוד, כי אלמלא האיפוק שגילו השוטרים, שלא השתמשו כנגד ההמון בנשק כלשהו, היה עלול להיגרם אסון כבד אף יותר. בהקשר זה נוסיף כי היו גם אזרחים, מתושבי שפרעם שסייעו לשוטרים ואף הם היו בסכנה".

האנדרטה בשפרעם לזכר הקורבנות שרצח זאדה | צילום: מתוך ויקיפדיה

כזכור, ב-4 באוגוסט 2005 , נתן-זאדה, חייל בסדיר, פתח באש מנשקו האישי בקו 165 של אגד שנסע בשפרעם. הנהג ושלושה נוסעים נהרגו ו-20 נפצעו. הירי של נתן-זאדה הופסק על ידי נוסעים שהשתלטו עליו, ולאחר מכן המון זועם ביצע בו לינץ' שגרם למותו.

לאחר האירוע עצרה המשטרה את שבעת החשודים נעמאן בחוס (37), ארקאן כורבאג' (27), מוניר זקוט (27), באסל קדרי (35), באסל חטיב (29), פאדי נסראללה (40), ג'מיל ספורי (49). ההחלטה בעניינם, נמסרה כאמור היום.

בעת מתן הכרעת הדין, נערכה בשפרעם שביתה כללית, והמשטרה התמקמה באזור בכוחות מתוגברים למקרה של הפרות סדר. רביע סארר, אחד הנוכחים בהפגנה מול בית המשפט, אמר היום לגל"צ: "אנשים מגיעים כל הזמן. כל העיר היתה בשביתה מלאה והרבה אנשים מהעיר הגיעו לפה כי הם מרגישים שמה שקרה, היה יכול לקרות לכל תושב בעיר. אנחנו חושבים שאם המקרה היה הפוך, ההתנהלות היתה אחרת. יש עובדות בשטח. לפני שלוש שנים הרגו פלסטיני שניסה לעשות אירוע חבלני וקיבלו על זה עבודות שירות. יש זעם גדול בקרב תושבי העיר והאזרחים הערבים בכלל. נדע איך לפעול במטרה לשמור על יציבות ולמען הצדק והשלום".

יקותיאל בן יעקב, חברו של נתן-זאדה, אמר: "על המניע אני לא יכול לספר כי הוא לא שיתף אותי. הוא מעולם לא דיבר איתי על כוונותיו או שיתף אותי. הוא היה בחור עדין. הוא לא היה אלים. הוא היה נסער מכל עניין ההתנתקות שהתרחש באותם ימים. יכול להיות כתוצאה מזה הוא רצה לעשות מעשה".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן