הנטישה הגדולה מתחילה? פיטר ת'יל מכר את רוב מניותיו בפייסבוק

המיליארדר פיטר ת'יל מכר את מרבית האחזקות שנותרו תחת שמו בחברת פייסבוק בשבוע שעבר, לפי מסמך שיצא אמש ופירט את בטוחותיו ואת עמלת החליפין. ת'יל, מהמשקיעים המוקדמים בחברה המהווה חלק מחבר המנהלים בה, מכר דרך קרן ההון שלו "פאונדרס פאנד" 20.1 מיליון מניות ביום חמישי, המהוות כ-72% מאחזקותיו של תייל בחברה.

החדשות בדבר יציאתו של המשקיע המוסדי הראשון של פייסבוק מדאיגות עוד יותר את המשקיעים, כשמניות החברה עודן בקשיים מאז הנפקתה של החברה בחודש מאי. במסחר היומי אתמול נפלה המניה אל מתחת ל-19 דולר, מחיר נמוך בחצי ממחיר ההנפקה שלה שעמד על 38 דולר. עם נעילת המסחר ביצעה המניה תיקון של 5% והתיישבה על 20.01 דולר, בטרם נחשפו מכירותיו של ת'יל באתר הרשות לניירות ערך. תייל ונציגיו לא היו זמינים לצורך מסירת תגובה.

המכירה באה בהמשך לספקולציות שהועלו בשבוע שעבר ולפיהן ת'יל ייפטר מהמניות בעקבות פקיעת הסכם הנעילה, המכסה כ-271 מיליון מניות המוחזקות ע"י עובדים ומשקיעים וותיקים. לת'יל גם עניין אישי מוגבר בפייסבוק, ויש לו גם שליטה על הצבעת המניות המוחזקות ע"י פאונדרס פאנד.

עניין אישי מוגבר. ת'יל | צילום: רויטרס

לפני שבועיים, ת'יל המיר את המניות מדרג ב' שנותרו בידיו – למעלה מ-9 מיליון – למניות מדרג א', ועורר שמועות כי הוא מוכן למכור. בעקבות זאת, הוא החזיק למעלה מ-23.6 מיליון מניות מדרג א' בפייסבוק. 

למניות מדרג ב' יש כוח הצבעה של פי 10 ממניות דרג א', אך רק מניות מדרג א' יכולות להימכר במסגרת הנאסד"ק. ת'יל מכר כ-16.7 מיליון מניות וחילק יותר מ-2.2 מיליון מניות מחברות האחזקה שלו, מה שהותיר בידיו כ-285 מיליון דולר, אחרי מסים. נציגי פאונדרס פאנד מכרו יותר מ-3.3 מיליון מניות בעסקאות בשבוע שעבר.

במהלך הנפקתה של פייסבוק בחודש מאי, ת'יל מכר כ-14.3 מיליון מניות מחברות האחזקות שלו. לפני כן, במאי 2009, כך דווח, הוא מכר כמחצית מחלקו לחברת ההשקעות האינטרנטית הרוסית "דיג'יטל סקיי טכנולוג'יס". 

ערך החלק של תייל בפייסבוק נחתך בחצי מאז ההנפקה, אך המשקיע המקצועי הראשון של פייסבוק עדיין מממש החזרים נאים על ההשקעה. ב-2004, הוא השקיע חצי מיליון דולר תמורת יותר מ-10% מהרשת החברתית הצומחת, שנודעה אז עדיין כ"הפייסבוק".

מקשיב לו. מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג | צילום: רויטרס

מנכ"ל ומייסד פייסבוק מארק צוקרברג תיאר את יחסיו עם ת'יל בעבר, ואמר כי תייל סיפק ייעוץ כלכלי נבון בחבר המנהלים: "זה בעיקר דברים כמו, תגייסו כסף עכשיו, אל תגייסו כסף, אתם לא צריכים למכור את החברה עכשיו", פירט צוקרברג, "אני מקשיב לו בדברים האלה".

נציגי פייסבוק בחרו שלא להגיב על החשיפה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן