ה"ניו יורק טיימס" על נתניהו: "מנסה לייצר היסטריה" בעניין האיראני

שיחות הגרעין הסתיימו לאחרונה ללא הסכם, ודומה שאף יצרו מחלוקות גדולות מבעבר באשר לתוכנית הגרעין של איראן, שבינתיים תמשיך להדיר שינה מעיניהם של גורמים מדיניים וביטחוניים בירושלים וליצור מתיחות ביחסי ישראל-ארה"ב.

לאחר שמזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, עקץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי הוא אינו בקיא בפרטי ההסכם המתגבש עם איראן, המשיך הבוקר העיתון המוביל בארה"ב, ה"ניו-יורק טיימס" בלשון העוקצנית כלפי ראש הממשלה.

במאמר המערכת המרכזי של העיתון, נכתב כי "ארה"ב, אירופה ואיראן העלו את רף הציפיות לפיו הסכם ביניים הוא אכן אפשרי, כזה שיקפיא זמנית את תכנית הגרעין האיראנית ויהווה בסיס להסכם אסטרטגי לטווח הארוך. הגעתו של ג'ון קרי לשיחות בז'נבה הוסיפה לתחושת הפוטנציאל ופריצת הדרך הממשמשת ובאה".

מיצר היסטריה? נתניהו | צילום: רויטרס

עם זאת, נטען ב"ניו יורק טיימס" כי "מה שמנע את השגת ההסכם שנוי במחלוקת. לאחר שקרי טען כי איראן אינה ערוכה לקבל את טיוטת ההסכם, הגיב שר החוץ האיראני כשתקף את הצהרות קרי והגדיר אותן כמעוררות קונפליקט, וככאלה שפגעו בתהליך שהיה אמור להישמר בסוד. מחלוקת נוספת בין הצדדים הייתה המשך העשרת האורניום, דבר שוושינגטון לא הסכימה לקבל".

במאמר המערכת מקבל כאמור ייחוס גם ראש הממשלה הישראלי, שלדברי העיתון גינה את ההסכם וכינה אותו "הסכם המאה" עבור איראן, וזאת כדי לייצר "אופוזיציה היסטרית, עוד לפני שההסכם הוצג בפומבי". עוד טוענים בעיתון כי אכן יהיה נחמד אם איראן תפרק לחלוטין את תוכנית הגרעין שלה כפי שדרש נתניהו, אלא שזה כנראה לעולם לא יקרה: "ממשל הנשיא בוש דרש דרישות דומות וסירב למו"מ רציני – והתוצאות היו שתוכנית הגרעין התקדמה יותר מאשר אי פעם".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן