הנשיא פרס צלצל לברך את בלאט: "כמעט עשיתם לי התקף לב"

מכבי ת"א עשתה זאת הלילה (א') בפעם השישית בתולדותיה, זכתה בגביע אירופה בכדורסל, וצבעה את כל אירופה בצהוב – בדרכה הייחודית והמרגשת.

האוהדים שהגיעו לצפות בקבוצה במילאנו עודדו את מכבי לאורך כל הדרך, והובילו אותה מהיציעים בחלקים גדולים מהמשחק. בסיום, הנחישות והחדות של מכבי עשו את שלהם – וביחד עם המאמן דייויד בלאט – הביאו כאמור את הגביע.

מעבר לחגיגה הצהובה במילאנו, גם בישראל נרשמו חגיגות ענק בכל רחבי הארץ. מי שהתרגש במיוחד מהניצחון האדיר הוא נשיא המדינה, שמעון פרס. פרס צלצל מיד בסיום המשחק לבלאט, ובשיחה ששודרה בערוץ 10, אמר לו: "כל הארץ צהובה. אין כמוך. הוכחת נחישות ונלחמתם כמו אריות. כמעט קיבלתי התקף לב במשחק. אתה לא יודע מה עשית לעם ישראל. עמדת נחוש מול כל הספקות".

בתגובה, אמר בלאט לפרס: "רצינו להביא לך, כבוד הנשיא, מתנת פרידה על כל מה שעשית כמי שמייצג את כל עם ישראל". פרס נשמע נרגש מדבריו של בלאט, ואמר לו: "הביאו איתכם את הגביע לבית הנשיא ואת השחקנים. הייתם אדירים".

מי שעוד צלצל לבלאט הוא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שאמר: "דייויד, עשיתם את זה בגדול. בצורה נפלאה. תמיד היינו על המפה אבל אתם השארתם אותנו עליה בצורה כה מרשימה. עם ישראל עשה היום מדורות, אבל אתם שרפתם את המגרש במילאנו, ואנחנו כולנו גאים בכם. עשיתם עבודה נפלאה".

שחקני מכבי חוגגים עם הגביע | צילום: רויטרס

בלאט השיב לראש הממשלה, ואמר: אנחנו מודים לך. ניסינו לייצג את העם, ואתה המנהיג של העם ואני מקווה שהבאנו שמחה".

נתניהו ענה לבלאט, ואמר: "הבאתם הרבה מתח. כססתי ציפורנים, וכשזה התהפך נשמתי לרווחה וחיוך גדול רחב התפשט על פניי, וכנראה על פניהם של כל אזרחי ישראל. אנחנו אומרים בצבא – קשה באימונים קל בקרב – והערב הייתה המון רוח קרב ורוח צוות. כל אזרחי ישראל גאים בכל על הניצחון, ואני בראשם". את השיחה חתם נתניהו רק במילה אחת, ואמר לבלאט: "תישאר".

גיא פניני, קפטן מכבי ת"א, אמר הערב לערוץ 10 לאחר הזכייה בגביע אירופה: "זה כל כך הרבה רגשות שהצטברו. כל השנים גדלתי על כל הפיינל פורים האלה ואני פה רגע לפני הנפת הגביע. זו חבורת גברים שלא וויתרה לרגע".

גם בממשלה היו נרגשים מההישג. שר האוצר, יאיר לפיד, העלה תמונה של השידור לפייסבוק שלו, וכתב "העולם צהוב!!!!!". שרת המשפטים ציפי לבני הגיבה אף היא, ורשמה: "אנחנו שוב על המפה!!!".

סופוקליס שחורציאניטיס אמר בסיום: "האנשים בישראל לא האמינו בנו, אבל בסוף עשינו את זה, אנחנו אלופים. הייתה אוויר נהדרת, האוהדים תמכו בנו בכל צעד בדרך, וזו הייתה הרגשה טובה. זה הרגע הטוב ביותר בקריירה שלי, עד לרגע הבא", אמר סופו.

דייויד בלו סיכם גם הוא את הניצחון וציין: "האמנו בעצמנו ואחד בשני, והיינו יחד. זו הייתה עונה ארוכה, שיחקנו כמשפחה ובגלל זה ניצחנו".


לכתבה באתר דה פוסט


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן