הסברה לפי בחירה: צפו בסרטון התדמית הישראלי החדש שמאפשר לכם לקבוע את העלילה

סרטוני הסברה ישראלים אינם דבר נדיר במיוחד: אחת לכמה חודשים (ולפעמים אף שבועות) מופץ סרטון חדש על ידי ארגוני ההסברה השונים, משרד החוץ, או מתנדבים שונים אשר החליטו לעשות מאמץ ולנסות ולשפר במשהו את תדמיתה של ישראל ברחבי העולם. אך רבים מאותם סרטונים, מושקעים ככל שיהיו, מציגים בסופו של יום את אותם הנופים, עם אותה אג'נדה ואותה "ארומה": קצת נופי המדבר והכינרת, ירושלים הקדושה והצבעונית, וכמובן – ת"א התוססת, עם המסיבות, הצעירים וחוף הים.

היום מושק באירוע מיוחד סרטון הסברה נוסף, הפעם מבית היוצר של ארגון ההסברה הישראלי "Stand With US". אך בניגוד לכל אותם סרטים מוכרים, הפעם מדובר בסרטון חדשני ומסקרן במיוחד: בפרויקט מיוחד הפיקו סטודנטים חברי הארגון סרטון נוסף לשיפור תדמיתה של ישראל – לרבות כל אותם נופים ואג'נדות מוכרים – אשר מוצג כסרטון אינטראקטיבי, בו הצופה יכול לבחור בזמן אמת להיכן תתקדם העלילה ו"להוביל" את הסרטון לפי ראות עיניו.

הטכנולוגיה המתקדמת אשר מאפשרת את אופיו האינטראקטיבי של הסרטון גם היא "גאווה ישראלית" לא קטנה: מדובר בטכנולוגיה אשר מפתחת חברת "אינטרלאוד" (בבעלות זמר הרוק יוני בלוך). החברה פיתחה טכנולוגיה מיוחדת ליצרית סרטונים וקליפים אינטראקטיביים, וזכתה לחשיפה עולמית לאחר שהפיקה קליפים חדשניים ומסקרנים לשירים מוכרים, ובראשם שירו של בוב דילן "Like a rolling stone" (עליו זכתה גם בתואר "קליפ השנה").

צפו בקליפ החדש והמדובר:

מתוך אתר interlude

כעת, כאמור, גויסה הטכנולוגיה החדשנית והמדוברת גם לטובת מאמצי ההסברה הישראלים בעולם. באמצעותה ניתנת בידי הגולשים היכולת לבחור להיכן תתקדם הדמות הראשית, דמותו של תייר בעל מראה מערבי טיפוסי, במהלך שלוש הדקות של הסרטון. האם יבחר לעלות לירושלים או לצאת למסע רגלי בהרי הגליל? האם יבחר ללכת למסיבה פרועה או לצאת למסע בשוק צבעוני? כך, מקווים בארגון, אופיו החדשני של הסרטון יסייע להפצתו בקרב קהל גדול וצעיר ברחבי העולם כולו – קהל אשר ייחשף, אולי לראשונה, למדינת ישראל מבלי הפריזמה הצבאית-בטחונית אשר מלווה לרוב את האיזכורים במהדורות החדשות השונות.

הפקת הסרטון נעשתה כולה בהתנדבות, אך חברי הארגון מעריכים כי שוויה הכולל של ההפקה נאמד בכמיליון שקל. בינתיים תורגם הסרטון כבר ל-8 שפות שונות, ואומץ על ידי משרדי החוץ והתיירות – אשר ירתמו גם הם למאמצי ההפצה ברחבי העולם. מאמצי אלו ירוכזו בחמ"ל מיוחד אשר פתח הארגון במשרדי חברת גוגל בת"א, שם עשרות מתנדבים ירכזו מאמץ בניסיון להפיץ את הסרטון ברחבי העולם לקראת תקופת החגים הקרבה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן