הסוללה באייפון התרוקנה? בעתיד תוכלו אולי לטעון אותו סולארית

במסגרת האווירה השלילית אשר רווחת לאחרונה סביב אפל, נפוצה בין היתר הטענה כי החברה אינה מחדשת עוד. פטנט שאושר אתמול מלמד אחרת: אייפון אשר נטען סולארית עשוי להיות בקרוב חלק בלתי נפרד מחיינו.

חיי הסוללה הפכו למוגבלים ככל שהטלפונים התקדמו: לטלפונים מהדור החדש יש רכיבים אלקטרוניים מהירים יותר, מסכים גדולים יותר ורזולוציה גבוהה יותר. כל אלה דורשים אנרגיה רבה יותר מהסוללה. כמובן שהאופנה כרגע היא גם להפוך את טלפון לדק ככל האפשר, מה שמקטין עוד יותר את האפשרויות הקשורות בכך מבחינת מעצבי הטלפון.


שימו אותו לקלוט קצת שמש. אייפון 5 | צילום: רויטרס

רובנו השתמשנו במחשבונים סולאריים. אם כן, מדוע לא להשתמש באנרגיית השמש גם כדי לטעון את סוללת הסמארטפון? משרד הפטנטים האמריקאי אישר אתמול פטנט המשלב מסך מגע יחד עם פאנל סולארי, בו ניתן יהיה להשתמש במכשירים ניידים. שילוב של שני חיישני מגע ותאים סולריים יאפשר לשמור על המכשיר הנייד מנזק אפשרי.

בניגוד לסנסורים המשמשים לחישת המגע בטלפונים של היום, הפנל המשולב יכול בו זמנית לשמש ללכידת והמרת האור לאנרגיה, כמו גם כדי לחוש מגע. אפל עשויה אם כן להיות הראשונה להשיק את הדבר הגדול הבא בתחום טלפונים הניידים בדמות חיישן מגע משולב ופאנל סולארי, מה שעלול כמובן גם להעלות את מחיר המניה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן