הסוף לדוכנים באילת: יפונו מהטיילת הצפונית תוך חודשיים

האם הטיילת של אילת הולכת לשנות את פניה? בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל את טענות המדינה ופסק אתמול על פינוי הרוכלים ודוכניהם מהטיילת הצפונית באילת, וזאת בתוך חודשיים.

הסיפור התחיל כבר לפני שנתיים בתביעה אזרחית של המדינה לפינוי הרוכלים. בדצמבר 2010 פסקה השופטת ד"ר דפנה אבניאלי כי ההסכמים שנחתמו מול ראש העיר הקודם של אילת גבי קדוש, שהתירו את פעילות הדוכנים אינם חוקיים. "ההסכמים להפעלת הדוכנים נחתמו בחוסר סמכות ובחריגה מסמכות… והם אף מנוגדים לחוק הבנייה והתכנון".

אך לא בזאת הסתיים הסיפור, הנתבעים הגישו ערעור שהגיע לבית המשפט העליון וטענו שלא ניתנה להם הזדמנות ראויה להתגונן מפני הפינוי. בית המשפט העליון על אף הסכמתו עם פסיקת המחוזי קיבל את טענתם והחזיר את המאבק המשפטי לסיבוב נוסף בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

הטיילת באילת | צילום: רויטרס

אמש כאמור, פסקה השופטת אביניאלי לטובת תביעת המדינה כשהיא מקבלת את כל טענותיה. "הנתבעים מעלים טענות שווא, ביודעם כי אין להם הגנה ממשית כנגד הפינוי וחזרו על טענות שכבר נטענו והוכרעו", דברי השופטת אבניאלי. "נראה, כי כל מטרתם של הנתבעים היתה לעשות שימוש בהליכים המשפטיים כאמצעי להרוויח זמן ולהמשיך בניהול עסקי הרוכלות, תוך התעלמות מאמירתו המפורשת של בית המשפט העליון, לפיה… מתבקש שיעזבו את המקום גם בלי צורך בצווים של בית המשפט".

עוד נטען בפסק הדין כי "הדוכנים האימתניים" הנמצאים בטיילת באילת פוגעים מזה שנים באינטרסים התיירותיים והסביבתיים של המדינה בשטח. עשרות הדוכנים פוגעים באווירה הפסטורלית של חוף הים ומהווים מפגע סביבתי קשה כשהם גוזלים את השטח מהציבור. כל זאת תוך פלישה והפרה בוטה של החוק. "לא נמצא כי יש הצדקה למנוע את פינויים מהטיילת הצפונית, אלא להפך, אוששה הקביעה, כי מתבקש שיעזבו את המקום", נכתב בפסק הדין.

פסק הדין הסופי מסמיך את מדינה או מי מטעמה לפנות על חשבון הנתבעים את המקרקעין ואת כל הבנוי עליהם, אם אלו לא יעשו כן בעצמם בתוך 60 יום ממתן פסק הדין, כמו כן חייב בית המשפט את הרוכלים בהוצאות משפט בסך 50 אלף שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן