הסוף לפיתויים של הרגע האחרון: משרד התקשורת אסר להפלות בין לקוחות ותיקים וחדשים

משרד התקשורת הוציא היום הוראה לחברות הסלולר האוסרת עליהן להפלות בתנאי השירות ובתוכנית בין לקוחות ותיקים וחדשים.

ההוראה החדשה מגיעה בתגובה לתלונותיהן של ספקיות הסלולר הקטנות (גולן, יופון וטלקום) כי לקוחות המתניידים אליהן אינם משלימים את המעבר, לאחר שהם מקבלים הצעות עם תנאים מפתים מהרשת אותה הם עוזבים. השיטה נהוגה בעיקר על ידי סלקום ופלאפון וכעת, כאמור תגיע לקצה.

"לאחרונה התקבלו במשרד התקשורת תלונות מבעלי רישיון, לפיהן מנויים פרטיים, אשר ניידו את מספר הטלפון שלהם אליהם מבעלי רישיון מתחרים, ניידו את מספר הטלפון שלהם חזרה לאותם בעלי רישיון מתחרים בתוך זמן קצר, לעתים אף מספר שעות בודדות, וזאת בעקבות הצעת הטבות למיניהן או תכניות תעריפים ייחודיות, אשר אינן מוצעות, לכאורה, לכל אחד", כך נכתב בהודעת משרד התקשורת.

סוף לפיתויים של הרגע האחרון | צילום: Shutterstock

בהמשך ההודעה מפורטים סוגי ההטבות השונות שיאסרו מעתה. בין השאר כוללת הרשימה חשבון חודשי מופחת, הקצאת נפח גלישה גדול מהרגיל וזיכוי חודשי לפרק זמן מוגבל.

בהודעה נמסר כי בעלי הרישיון רשאים לבצע הבחנה בין סוגי מנויים פרטיים חדשים, למשל, במקרה שמדובר בסטודנט או בחייל, שכן ניתן לקבוע שהם שייכים לקבוצה בעלת מאפיינים שיש לגביה טעם סביר המצדיק את הבחנתה ממנוי פרטי רגיל, אך חל איסור להפלות בין מנויים השייכים לאותה קבוצת מנויים ובכלל זה מנויים פרטיים חדשים.

כמו כן, מבהירים במשרד התקשורת כי ביצוע אפליה כאמור עלולה להביא להטלת עיצום כספי וכי בכוונתם לפקח באופן הדוק על קיומה ולאוכפה בהתאם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן