הסטארטאפ שהקים אבא מרעננה וגייס מיליון וחצי דולר ממפתחי קנדי קראש

כל הורה מכיר את כסאות הבוסטר לרכב – אותם כסאות שנועדו להגביה את הילדים, כך שחגורת הבטיחות תגן עליהם. הבעיה העיקרית איתם: הם גדולים ומגושמים, לרוב מכוערים ובעיקר תופסים הרבה מקום. לג'ון סומרוי, אב לארבעה מרעננה, היה רעיון מבריק כיצד לשדרג את הבוסטרים האלו דרסטית. עתה נודע שהיזמים שמאחורי 'קנדי קראש' השקיעו מיליון וחצי דולר בסטארטאפ שהקים סומרוי.

ג'ון סומרוי אינו חדש בעולם היזמות. לאחר שעבד ביוניליוור, הוא הקים בעשור הקודם סטארטאפ בשם Amicada שגייס 5 מיליון דולר מ-BRM, וכשזה נסגר, עבר ל-Johnson & Johnson וב-888. את Carfoldio, הסטארטאפ החדש שלו, הוא הקים ב-2012 על בסיס הניסיון האישי שלו כאב לארבעה ילדים.


מושב ה-mifold מנמיך את חגורת הבטיחות לגובה של הילד | צילום: mifold

בניגוד לכסאות בוסטרים רגילים, מושב ה-mifold של החברה אינו מגביה את הילד. במקום זאת, הוא מנמיך את חגורת הבטיחות לגובה של הילד. mifold שעשוי מפלסטיק ואלומיניום מוקשחים מתקפל לגודל של טאבלט ממוצע, כך שניתן בקלות להכניס אותו לתיק בית-ספר. הורים רבים נוהגים לפעמים לוותר על בוסטר, כאשר למשל הורים אחרים אוספים את ילדיהם לחוגים או למפגשים, או כאשר הסבים והסבתות אוספים אותם. הבוסטר הקומפקטי של mifold הוא פתרון מצוין לבעיה השכיחה הזו. עוד יתרון לגודל של mifold הוא שניתן גם להשתמש בשלושה מושבים כאלו אחד ליד השני, זאת בניגוד לבוסטרים רגילים, שבגלל הרוחב שלהם, לא נכנסים גם למכוניות משפחתיות גדולות. כמובן שסומרוי דאג שהמושב יעמוד בתקני הבטיחות האירופאיים והאמריקאיים כאחד. יתרון נוסף הוא שבזכות היותו נייד, ניתן לקחת אותו גם כאשר נוסעים במונית וגם כאשר שוכרים רכב בחו"ל, וכך חוסכים לא מעט ביטקוין.

לפני כ-7 חודשים השיק סומרוי קמפיין גיוס המונים באתר אינדיגוגו. הקמפיין הצליח מעל ומעבר למצופה. תוך פחות מ-3 שעות הצליחה לגייס החברה את סכום היעד שלה שעמד על 40 אלף דולר ובסוף הקמפיין, לאחר מכירות של כ-30 אלף בוסטרים, עמד סכום הגיוס הכולל שלה על יותר ממיליון דולר, שהצטרפו לכ-800 אלף דולר שגייס מחברים וממשפחה. עתה כאמור מגיעה ההשקעה הראשונה מגוף השקעות, כשקרן Sweet Capital, זרוע ההשקעות של קינג, השקיעה בחברה 1.5 מיליון דולר.

קמפיין הגיוס באינדיגו הצליח מעבר למצופה | צילום: mifold

מה שמעניין בהשקעה של הקרן, הוא שבניגוד למה שאנחנו מכירים מעולם הון הסיכון, סומרוי לא עמד ועשה פיצ'ים לקרנות או לאנג'לים. היו אלו המייסדים של קינג שפנו אליו דרך עמוד הלינקדאין שלו בבקשה להשקיע בחברה.

בהתייחסו לגיוס מסר כריסטיאן דורפר, מנכ"ל Sweet Capital: "אהבנו את mifold ברגע שראינו את הסרט שלו במסגרת קמפיין גיוס ההמונים שלו ויצרנו קשר עם ג'ון. mifold ממציא מחדש את קטגוריית כסאות הבטיחות לילדים ויוצר הפרעה (disruption) בשוק. mifold הוא באמת פתרון חדשני לבעייה אמיתית שהשחקנים הקיימים בשוק התעלמו ממנה. המכירות המצוינות של הכסא מסביב לעולם הם הוכחה ברורה לרעיון".

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

הכנסת אישרה: צ'קים יופקדו דרך אפליקציה

פיטביט חושפת צמיד ניטור חדש ומעוצב

אקזיט: חברת זיהוי הפנים הישראלית Anyvision נמכרת ל-Top End

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן