הסטארט-אפ הישראלי שיגן על המכשיר שלכם מהמתקפה הבאה

ננולוק מפתחת טכנולוגיה להגנה על מכשירי IoT, שהיום אינם זוכים להגנה, כדי שהם לא ישמשו למתקפת הבוטנטים הבאה ואתם לא תשמשו טרף קל לתוקפים
כמעט כל מכשיר כיום כבר מגיע עם חיבור לרשת. הבעיה היא שמכשירים והתקנים רבים אינם נהנים מסטנדרטי אבטחה גבוהים, הן בגלל חוסר מודעות והן בגלל כוחות עיבוד מוגבלים. הסטארטאפ הישראלי NanoLock Security (ננולוק סקיוריטי) רוצה לפתור בדיוק את הבעיה הזו.

המטרה: להגן על מיליארדי רכיבי IoT
פיץ' קצר: מה החברה עושה?
הגנה על רכיבי קצה בתחום ה-IoT.

וקצת יותר בהרחבה. החברה מפתחת רכיב הגנה לעשרות מיליארדי רכיבי קצה בשוק ה-IoT, שהיום אינם זוכים להגנה.
הטכנולוגיה מאפשרת הגנה רבת עוצמה גם במקרה ולרכיב יש כוח מחשוב מוגבל, אנרגיה מועטה והוא חשוב למתקפות מקומיות ותשתיתיות. אנחנו מנסים לפתור את הבעיה שבה עשרות מיליארדים של רכיבי IoT חשופים למתקפות רבות עוצמה במטרה לחדור אליהם ולהרוס תשתיות, כאשר כוח המחשוב שלנו מוגבל מאוד. אנחנו עושים זאת באמצעות מניעה חשמלית ולוגית של היכולת לכתוב נוזקות למערכת ההפעלה ולזכרון הרכיב, ובמקביל מאפשרים עדכוני תוכנה מאובטחים משרתים ארגוניים בעלי הרשאות.

 

הגנה רבת עוצמה גם במקרה ולרכיב יש כוח מחשוב מוגבל | צילום: fotolia

איך הגעתם לרעיון?

הרעיון בא מהידע העצום שיש לארז קריינר, אחד מהיזמים, בהגנה על תשתיות קריטיות בתוקף תפקידו כמפקד ראם. ידע דומה יש גם לאמיר שדה. פנינו ללא מעט לקוחות ומשתמשים והבנו את הצורך להגנה על רכיבי הקצה מעוטיי המשאבים. התובנה האחרונה נחתה ממש בשבועות האחרונים כאשר מתקפות ענק מתוזמרות היטב עם תוצאות הרסניות נעשו בדיוק בדרך אותה אנחנו עשויים למנוע.

באיזה שלב אתם?

המוצר נמצא בשלבי פיתוח ואנחנו פועלים בשיתוף עם לקוחות ושותפים שונים לאפיין את הדרישות ממנו.

מי המתחרים שלכם?

הפתרון שלנו מאפשר הגנה רבת עוצמה ללא צורך במעבד חזק ובחיבור רציף לחשמל. היכולת למנוע כתיבת נוזקה או רוגלה לרכיבים פשוטים יחסית ובמקביל לאפשר עדכונים מאובטחים מרחוק, היא יכולת ייחודית. גם יצרני הזיכרון והמעבדים שמספקים פתרונות הגנה, דורשים מעבדים חזקים ואינם מספקים פתרון קצה לקצה כפי שננולוק מספקת.

איך אתם מתכננים לעשות כסף?

החברה תמכור מערכת הגנה הכוללת רכיב זכרון מוקשח ופלטפורמת תוכנה המתממשקת עם מערכות הניהול הארגוניות. החברה עובדת בימים אלו להגן על לקוחות מעולם הרכב והרכיבים התעשייתיים.

האם כבר גייסתם השקעות? כמה? מי השקיע?

אנחנו עובדים כרגע במימון עצמי ונמצאים במגעים ובבדיקות עם משקיעים בארץ ובעולם, הן כמשקיעי הון סיכון והן כמשקיעים אסטרטגיים.

מי המייסדים של החברה?

ננולוק הוקמה ב-2015 על ידי ארז קריינר, מפקד ומקים לשעבר של "ראם", רשות הסייבר הלאומית להגנה על תשתיות; אמיר שדה – מנכ"ל GreenSQL לשעבר, מנכ"ל אוניגמה לשעבר, קווין קונלי – CTO לשעבר של SanDisk; ערן פיין, המייסד של Oree ו-Join.

כמה עובדים אתם? איפה המשרדים?

אנחנו מעסיקים חמישה עובדים ויש לנו משרדים בתל אביב

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

אבחון יעיל ומדויק יותר: הסטארטאפ הישראלי AIdoc מגייס 3 מיליון דולר

גו-פרו תעניק מצלמה חדשה לכל מי שמחזיר את רחפן הקארמה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן