הסטארט-אפ הישראלי שינווט את רשימת הקניות שלכם

הסטארט-אפ הישראלי IntraPosition מפתח מערכת איכון וניווט בתוך מבנים המאפשרת דיוק גבוה (שגיאה ממוצעת של 30 סנטימטרים) ובעלות יחסית נמוכה. השימושים הראשונים של המערכת מותאמים בעיקר לתעשיות הקמעונאות והלוגיסטיקה במטרה להפוך את חווית הקניות הפיזית ליעילה יותר ומותאמת אישית עבור כל קונה. כך לדוגמא, רשימת הקניות של הלקוח יכולה להיות מתורגמת למסלול ניווט בסופר שבמהלכו יוצגו בפניו מבצעים מותאמים אישית.

כדי להמשיך לפתח את המוצר מודיע כעת הסטארטאפ על השלמת סבב גיוס בהיקף של 700,000 דולר מחממת Terralab (של Terra Venture Partners). המימון האחרון ישמש להשלמת בניית המוצר ולמאמצי שיווק ראשוניים.

בין המוצרים של IntraPosition הפונים לשוק הקמעונאות ולסופרים בפרט ניתן למצוא כלי לעדכון מיקום המוצרים בחנות; מסתבר שלא רק ללקוחות קשה לפעמים למצוא מוצרים מסוימים, אלא גם לעובדים. כשרשת מזון מציעה שירותי רכישה אונליין, זמן איסוף המוצרים הופך לסופר קריטי. ״כאשר סופרמרקט גדול טיפוסי מחזיק כ-20,000 מוצרים שונים, תחזוקה של "רשימת כתובות" של כל המוצרים יכולה להיות משימה תפעולית לא פשוטה. IntraPosition מציעה ללקוחותיה כלי פשוט ליצירה ועדכון רשימת כתובות כזו ביעילות ועם אפס טעויות״, הסביר לגיקטיים המייסד ירון שביט.

ה-Waze של המלקטים | צילום: fotolia

מוצר נוסף של החברה היא מערכת לניהול יעיל של מלקטים; ״רשימת כתובות מעודכנת היא תנאי הכרחי אך לא מספיק לאיסוף אופטימאלי ויעיל של סלי הקניות. באופן לא מפתיע, שעות השיא של קניות מזון ברשת מתואמת עם שעות העומס בחנויות. כדי לייעל את איסוף המוצרים, אנחנו מעמידים לרשות עובדי החנות, המלקטים, את סלי הקניות שהוזמנו ברשת, כלי לאופיטמיזציה של האיסוף. ה-Waze של המלקטים, מכוון אותם צעד-אחר-צעד בהתחשב ב"עומסי התנועה" בחנות בזמן אמת, הוסיף שביט.

IntraPosition לוקחת בחשבון גם את לקוחות הקצה – קונים בחנות. ״אנחנו רואים את המוצר שלנו כ-"עוזר אישי" בשילוב עם Waze בחנות. עם הכניסה לחנות, רשימת הקניות מתורגמת למסלול ניווט, תוך התחשבות בעומסים בזמן אמת. מצרכי מעדניה המופיעים ברשימה נשלחים באופן אוטומטי וברגע שהם מוכנים המערכת תוביל את הקונה לאיסוף המוצרים מעמדת האיסוף. המערכת תציע מספר מצומצם של הצעות ערך המותאמות באופן אישי לקונה ולהרגלי הקניה שלו ובהתחשבות במיקום הקונה בחנות, כך שהמוצר שבמבצע נמצא במרחק נגיעה מהקונה. בסוף הקניה המערכת תכוון את הקונה לקופה הפנויה״.

לצד כל אלו החברה מציעה גם כלי אנליטי מאחר והמערכת מאכנת באופן קבוע ורצוף את כל עגלות הקנייה בחנות בכל רגע נתון. מידע זה מנותח ומוצג בלוח בקרה ניהולי הזמין למנהלי החנות והרשת, מידע אשר מתרגם לכדי תובנות בעלות ערך מסחרי.

כל המוצרים הללו בעצם מתבססים על רכיב פיזי המתחבר לעגלה. כדי ליהנות מתהליך הקנייה המשודרג על הקונה לסרוק באמצעות הסמארטפון קוד QR המופיע על הרכיב המוצמד לעגלה. כלומר טכנית לא מתבצע סנכרון עם הסמארטפון, אין ביניהם תקשורת, אלא צימוד כדי שעל צג הסמארטפון יופיע מסלול הניווט המותאם אישית.

IntraPosition הוקמה בתחילת 2015 על ידי ירון שביט וכיום עובדים על המוצר סה״כ כ-10 מהנדסים ומעצבים, כאשר 3 מהם נחשבים לעובדי החברה. התכנון הוא לגייס אנשי תוכנה נוספים למשרדים הממוקמים בחממה של Tera ביקנעם. מבחינת סטטוס, נכון לעכשיו החברה מפעילה פיילוט בסניף טיב טעם ברמת החייל שם צוותו 20 עגלות ברכיב הניווט על מנת לאסוף דאטה.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

6 סימנים שאתם לא מוציאים את מה שאפשר מהמידע שלכם

המרקטפלייס הישראלי להלבשה Brayola מגייס 5 מיליון דולר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן