הסטארט-אפ שמחבר בין ילדים מכל העולם

אנשים רבים קראו את "אני מלאלה", הספר הביוגרפי רב המכר של מלאלה יוספאזי, אבל תלמידים בקורס "שיחות גלובליות" של המיזם LUV) Level Up Village), עשו זאת יחד עם ילדים בפקיסטן. בנה של המייסדת השותפה ב-LUV, איימי מק'קוי, היה ביניהם. "היכולת שלו לדבר עם ילד בגילו בפקיסטן על החינוך שלהם, וגם על דברים כמו ללכת לים ואילו בעלי חיים הם אוהבים – הייתה מדהימה", מספרת מק'קוי.

האפשרות לתת לילדים את הפרספקטיבה הגלובלית הזו, תוך כדי לימוד של מקצועות STEAM – מדע, טכנולוגיה, הנדסה, מתמטיקה ואמנות – היא בדיוק מה שמק'קוי והמייסדת השותפה השנייה נישה רהים התחילו ב-2012 כ-LUV. פלטפורמת החינוך שיצרו מחברת בין תלמידים בארה"ב מגן הילדים ועד כיתה ט', לבין ילדים במדינות מתפתחות, כדי לעשות דברים יחד כמו לבנות אתרים שיחקרו את שינוי האקלים, ללכת לטיולים וירטואליים כדי ללמוד על מינים נכחדים ולנתח צפרדעים. מאז השקתו, LUV עבד עם 100 בתי ספר ב-15 מדינות בארה"ב, ויחד עם 30 ארגונים גלובליים במעל ל-20 מדינות בעולם.

"הילדים שלנו כבר נולדים לתוך עולם גלובלי, עם אינסטגרם וסנאפצ'ט, ואנחנו חייבים לתת להם מערכת שתתמוך בזה", מסבירה מק'קוי. "אנחנו מאמינים מאוד שהילדים צריכים לפתח את הפרספקטיבה הגלובלית שלהם ולדעת כיצד לעבוד עם אנשים מסביב לעולם".

רוב הקורסים ב-LUV מתבצעים אחרי שעות בית הספר ובמשך תקופת הקיץ. לסטארט-אפ יש מודל "קח שיעור, תן שיעור", כאשר חלק מהעלות שההורים האמריקאים משלמים, הולך למימון הפרויקט במדינות המתפתחות. הסטארט-אפ אף עובד עם ארגונים שלא למטרות רווח כדי לפתח שותפויות מקומיות, לספק חלל או מחשבים שדרושים לשיעורים וכדומה. כך למשל, בהודו, LUV ושותפיו הפכו אוטובוס למעבדה טכנולוגית ניידת, כך שילדים במקומות שונים יוכלו להשתתף בשיעורי ערב. בקורס שמחבר בין ילדים בניו אורלינס ובאוגנדה, LUV מספק לבתי הספר תאים סולאריים, בטריות, נורות לד ומדפסות תלת ממדיות כדי לעבוד על פתרונות שיביאו חשמל לאיזורים עם רשת שאינה מהימנה.

ילדים בקניה לומדים להשתמש במדפסת תלת מימד בשיעור של LUV | צילום: LUV

בהתחלה התלמידים התחברו דרך סקייפ והודעות, אבל מאז LUV בנה פלטפורמה משלו – טוויסט מודרני של 'חבר לעט'. הילדים עובדים יחד בעיקר דרך מכתבי וידאו, אשר מאפשרים להם לצפות בסרטונים ולחזור עליהם מבלי להיות תלויים בהבדלי שעות, ולנצל את הזמן כדי לחשוב לפני המענה. מורים אף יכולים לבצע אונליין את כל ההכנה שהם צריכים בשביל הקורס. "אנחנו מודעים לכך שהעבודה של המורים מאוד תובענית, ולכן אנחנו רוצים להפוך אותה לפשוטה יותר עבורם, עד כמה שניתן", מציינת מק'קוי.

שתי המייסדות נפגשו כאשר עבדו על תכניות לשעות שלאחר הלימודים בבתי הספר של הילדים שלהם בגריניץ', קונטיקט. השאיפות והרקע שלהן תאמו מאוד. "שתינו חיפשנו קורסים למקצועות STEM עבור הילדים שלנו, והייתה לנו את אותה השאיפה שהילדים שלנו יפתחו את הכישורים הרכים וילמדו כיצד לשתף פעולה ולעבוד עם אחרים, במיוחד עם כאלו מתרבויות אחרות", מסבירה רהים, שיש לה תואר שני בעבודה סוציאלית ויחסים בינלאומיים מאוניברסיטת קולומביה, ושהניסיון הקודם שלה כולל תקופות בארגונים יוניצ"ף ובזרעים של שלום. "יש המון תלונות על מערכת החינוך המקולקלת שלנו", היא אומרת. "אנחנו לא מאמינות בלהיות ממורמרות, ובמקום להתלונן אנחנו מאמינות בלחשוב על רעיון". מק'קוי, בעלת תואר שני גם היא, עבדה בתחום הפיננסים והתפעול, כולל כיועצת ב-PricewaterhouseCoopers וכמנהלת בסטארט-אפ בתחום המדיה. אביה היה מנהל בית ספר, והיא גדלה בין אנשי חינוך. "ידעתי כיצד מורים הם שאפתניים ומקדישים את עמם לעבודה שלהם, וכיצד הם מחפשים תמיד אחר דברים חדשים שהם יכולים לעשות למען התלמידים שלהם", היא מספרת.

LUV עובד עם בתי ספר ציבוריים ופרטיים כאחד. קורסים שלאחר שעות בית ספר, מציינת רהים, הם דרך אחרת להביא דברים חדשים לתוך בית הספר. "הילדים נמצאים בקבוצות קטנות והם רוצים להיות בכיתה". אחרי שעלה בהן הרעיון – והן קיבלו עידוד מהילדים שלהן עצמם ומחברים, מק'קוי ורהים עבדו יחד עם אנשי חינוך ויועצים כדי לבסס את המיזם. בנוסף, ישנו ביקוש כיום ברחבי העולם לקורסים עם מרכיב טכנולוגי.

ניהול סטארט-אפ הוא "לאזן את המשאבים ואת הדרישה", אומרת מק'קוי. "צחקתי שבתי ספר לעסקים צריכים ללמד שחמט במקום מימון חברות". רהים משווה בין יזמות לגידול ילד. "אנחנו כל כך עסוקים ודברים קורים כל כך מהר", היא אומרת. "לפעמים זה נראה מאוד ארוך אבל עובר מהר". כאשר בתי ספר מתכננים כעת קורסים לשנה הבאה, הצוות של LUV, המונה שמונה עובדים, עסוק מאוד ביצירת קשר עם בתי ספר ברחבי ארה"ב, כמו גם בבריטניה ואוסטרליה, וקרוב לסגור סבב גיוס. אחרי הכל, אומרת רהים, "הצבנו את הכוונת שלנו די גבוה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן