הסיוט הכי גדול של מורי המתמטיקה ברחבי העולם התגשם: הכירו את האפליקציה שתפתור כל משוואה

בעונה הרביעית של The Big Bang Theory ("המפץ הגדול") עולה ללאונרד רעיון אדיר: אפליקציה שפותרת משוואות דיפרנציאליות. עכשיו, נראה שהרעיון שלו הפך כבר למציאות בעזרת חברת microblink שפיתחה אפליקציה בשם הלא-כל-כך מפתיע PhotoMath. ואם עד עכשיו היה חשש במערכת החינוך וההשכלה הגבוהה משימוש בסמארטפונים לצורך רמאויות בבחינות, עכשיו החשש הזה הופך להיות מוצדק מתמיד.

מכוונים מצלמה ומקבלים תשובה

PhotoMath פועלת בצורה הכי אינטואיטיבית וקלה שיכולה להיות, פשוט על ידי שימוש במצלמה של הסמארטפון שלכם. לאחר הפעלת האפליקציה, אתם מכוונים את המצלמה לעבר המשוואה או התרגיל, ותוך שניות, מבלי בכלל שתלחצו על כפתור אחד, יופיע הפתרון על גבי המסך. ככה פשוט. כדי להגיע לפשטות הזו עושה האפליקציה שימוש באלגוריתם OCR מתקדם ומהיר שמזהה את התווים והספרות שמופיעים מולכם.

אבל האפליקציה לא מסתפקת בזה ואם תרצו, בלחיצה אחת, האפליקציה תציג לכם את הפתרון המלא וכל השלבים שנעשו, כדי להגיע אליו. הפתרון מוצג בדרך של שלב אחר שלב, כשהמשתמש יכול פשוט לדפדף קדימה ואחורה בין הצעדים השונים. כרגע תומכת האפליקציה בפעולות אריתמטיות כמו חיבור, חיסור, חילוק וכפל; השיטה העשרונית ושברים; חזקות ושורשים ומשוואות לינאריות פשוטות עם נעלם אחד או שניים; מפתחי האפליקציה מבטיחים שפונקציות נוספות ומורכבות יותר נמצאות בפיתוח ויושקו בזמן הקרוב.

אפליקציה גאונית או נוראית?

בניגוד לרושם הראשוני, הבעיה העיקרית של האפליקציה, לטעמנו לפחות, אינה הרמאות בבחינות. אמנם סמארטפון שמצוייד ב-PhotoMath יכול לחסוך למשתמש זמן יקר במבחן ולסדר לו ציון מושלם, אבל כיום, כל בחינה, החל מחטיבת הביניים וכלה באוניברסיטאות ובמכללות מתחילה בבדיקה של המורה או הבוחן שהשולחן נקי מסלולאריים, כך שחשש זה קצת פחות רלוונטי. לטעמנו, הבעיה העיקרית של השימוש ב-PhotoMath, היא שהאפליקציה עלולה לפגוע במטלות של תרגול עצמי, כמו למשל בעת הכנת שיעורי בית. אז, אין שום דרך לוודא כיצד התלמיד או הסטודנט הגיע לפתרון ותלמידים וסטודנטים עשויים להשתמש בה, כדי להגיע לפתרון נכון, במקום לתרגל לבד. חשוב לזכור כי האפליקציה צעירה יחסית ומפתחיה עובדים כאמור כל הזמן על הרחבה של יכולותיה המתמטיות. לא מן הנמנע כי האפליקציה שפותרת כרגע משוואות פשוטות בעלות 2 נעלמים, תסייע בעתיד גם בחדו"א או בקומבינטוריקה.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

מרכז היזמות של עיריית הרצליה פותח את מחזור האקסלרטור הבא

בנקים גילו את ה-Open API וזו בשורה מצויינת ליזמים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן