הסינים באים: הכירו את רכב השטח הסיני החדש שיתחרה על לב חובבי הספורט המוטורי בישראל

את אופנת רכבי הפנאי לשטח, לא צריך להציג. מה שהחל כאבולוציה של טיולי הטרקטורונים עם זיקה ספורטיבית בדגמי ה- RZR של חברת פולאריס, התרחב מאוד בשנתיים האחרונות. בישראל הפכו כלי הרכב הקטנים עם יכולת העבירות הנהדרת לתופעה של ממש.

ארצנו שונה בהתייחסותה לרכבי הפנאי הללו משאר העולם, ורבים מהם מוכרים ככלי רכב חקלאיים או כרכבי שטח יוקרתיים. כך או כך, לא השלטים המציינים הגבלת מהירות תיאורטית של 40 קמ"ש ולא מס היוקרה החדש מצליחים לעצור אותם. העסקים בתחום זה פורחים ומשגשגים.

השבוע התווסף מהכירו אתם Side By Side (על שם סידור הישיבה- נהג לצד נווט, השונה מהישיבה בטרקטורון). חברת עופר אבניר, יבואנית של אופנועים וקטנועים וכן של כלי שיט ורכבי שטח מתוצרת קאן -אם וסידו הקנדית, השיקה את דגמי 2014 של מותג CFMOTO הסיני.


CFMOTO . אלטרנטיבה זולה עם אבזור עשיר | צילום: יח"ץ

לצד טרקטורוני עבודה ותיור, הציג היבואן בפני העיתונאים גם את דגם ה- Teracross המזכיר בצורתו את ה- RZR הפופולארי שמלך ללא עוררין בשבילי ישראל. כדי לחדור לשוק בו שמו של המתחרה הפך לשם גנרי לסוג כלי הרכב המדוברים, משווקים כלי הרכב החדשים עם כל התוספות הנפוצות כסטנדרט ועם תג מחיר אטרקטיבי במיוחד.

במחיר שנע בין 60,000 ל-70,000 שקל, כוללת החבילה גם כננת חשמלית, מיגון גחון, חישוקי אלומיניום, בולמי גז מתכווננים, שמשה קדמית הניתנת לפרוק ושלל תוספות קוסמטיות עליהם מוסיפים בדרך כלל הרוכשים ממון רב. המחיר, אגב, כולל גם את מס הקנייה החדש שעלה מ- 30% ל-50%, כך שדינו של רכב הפנאי כדינה של פרארי העולה למעלה ממיליון שקלים חדשים.


הנהיגה מפתיעה לטובה | צילום: רונן טופלברג

ה-Teracross עלה לישראל עם מנוע 594 סמ"ק המפיק בשיאו 38 כ"ס. מספיק כדי לטייל בשניים ולצלוח כמעט כל מכשול בשטח, אך אולי לא מספיק כדי לרצות את הלקוח הישראלי. בשוק בו יותר זה טוב ויותר מידי זה הרבה יותר טוב, כל נהג רוצה להרגיש הכי חזק. אומנם המתחרה הנפוץ ביותר עולה כמעט כפול ממחירו של הכלי הסיני.

הנהיגה עצמה, מפתיעה לטובה וגם עליות טכניות לא עצרו את כלי הרכב הקטן. בדיונות, עלול המחסור בכוח להוות בעיה, אך לשם כך מתעתדים היבואנים להוסיף למגוון גם אח גדול עם מנוע 800 סמ"ק. המהירות המרבית, כ- 85 קמ"ש מספיקה בהחלט, מאחר ולפי התקנות החדשות, לא רשאים כלי רכב מסוג זה לנוע בכביש.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן