הסכם בין הרשויות לאוצר: אין שביתה, המענקים לא יקוצצו; בוחבוט: "יש לנו אחריות לאומית"

בתום משא ומתן מתקדם אשר מתנהל אחר הצהריים בין האוצר לבין המרכז השלטון המקומי, נשמנעה קיומה של השביתה ברשויות המקומיות אשר תוכננה למחר בוקר. כך נודע לאתר פורבס.

על פי ההסכם מענקי האיזון הישיר לא יקוצצו וישארו כפי שהם. גם תקציבי הפיתוח לא יקוצצו. 50 הרשויות הגדולות יתנו הלוואה למדינה ל-10 שנים. "חתמנו על הסכם", אישר לאתר פורבס יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט. "לכן החלטנו לא לצאת לשביתה, כי יש לנו אחריות לאומית. ברגע שביטלנו את הגזירות האלו אין עוד צורך בשביתה".  במשרד האוצר ישרו כי הצדדים הגיעו להסכם.

ביום רביעי האחרון עוד הודיע מרכז השלטון המקומי על כוונתו לפתוח בשביתה כוללת של הרשויות המקומיות בישראל החל מיום שני, זאת במידה ומשרד האוצר לא יספק, כדבריהם, תשובות ברורות מספקות לגבי תקציבי הקיום והפיתוח של הרשויות המקומיות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבטיח כי מענקי האיזון לא ייפגעו והיקפם יישמר על 2.8 מיליארד שקל", טענו בשבוע שעבר ברשויות, "ולמרות הבטחתו זו משרד האוצר החליט לקצץ 400 מיליון שקל. וכאילו קיצוץ זה אינו גזירה נוראה בפני עצמה, הרי שפקידי האוצר הגדילו לעשות וקיצצו גם עוד 280 מיליון שקל במענקי הפיתוח לרשויות הפריפריה".

שלמה בוחבוט (מימין) ויאיר לפיד | צילומים: יח"צ ומרק ישראל סלם

"המדינה רוצה 400 מיליון שקלים מהרשויות החזקות שיוחזרו להם בתוך 10 שנים ללא ריבית", אמר ביום רביעי יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט. "אני מתנגד למהלך זה בכל תוקף משום שהממשלה לא יודעת לעמוד בהבטחותיה. ניתן לשתף פעולה עם הליך זה רק אם הממשלה תבטיח שלא יהיה קיצוץ בחינוך ובתקציבי האיזון והפיתוח, ובנוסף אנו דורשים לבטל את תאגידי המים ולהחזיר את ניהול משק המים לרשויות המקומיות או לחלופין להקים אשכול אזורי בו יהיה תאגיד אחד האמון על תחום המים, וועדת ניסן ריכזה את המענה בנושא זה".

בגלל השביתות המשק איבד בשנה כחצי מיליון ימי עבודה, כך עולה מדוח נתוני השביתות של משרד הכלכלה. על פי הנתונים, בשנת 2012 התקיימו במשק 24 שביתות מלאות בהן נטלו חלק 168,950 שובתים. זאת, לעומת 27 שביתות מלאות שהתקיימו בשנת 2011, בהן השתתפו 290,800 עובדים. עוד עולה מהדו"ח כי 462,960 ימי עבודה אבדו למשק בשנת 2012 כתוצאה משביתות לעומת 552,608 ימי עבודה בשנת 2011.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן