הסלולריות לאן: סלקום ופרטנר מנסות להתמודד עם היום שאחרי

היום (ד') השיקה אורנג' את תוכנית Clear Unlimited – חבילת שיחות ו-SMS ללא הגבלה וחבילת גלישה של 500 מגה ב-125 שקל לחודש. ההשקה מסמנת את תחילת התהליך בו חברות הסלולר הותיקות מעכלות את ההתפתחויות שנתהוו מהצטרפות המתחרות החדשות בענף (גולן טלקום, רמי לוי) והן הופכות ליצירתיות יותר ויותר בתוכניות שהן מספקות ללקוחותיהן.

חברות הסלולר והתקשורת מצויות בתקופה לא קלה: ההפחתה של דמי הקישוריות, ביטול קנסות היציאה והגברת התחרות בקרב הלקוחות הפכו את משימת שחזור הרווחיות הגבוהה שאיפיינה את החברות בסקטור ב-2010 לבלתי אפשרית כמעט. חששות המשקיעים מהפגיעה ברווחיות חברות התקשורת התבטאו בביצועי המניות: מדד ת"א תקשורת נחתך ביותר מ-56% בשנה האחרונה. שימוש בחבילות סלולאר חדשות כרשת ללכידת לקוחות – חדשים וישנים כאחד – נפוצו בחודש האחרון: פלאפון למשל, מציעה חבילה דומה להיצע החבילות החדשות – במחיר של 119 שקל, ובסלקום על חבילה שכזו ישלם הלקוח 149 שקל.

בהשוואה למגמות ענפי התקשורת בעולם, הצרכן הישראלי נמצא בפער שלילי מול מקבילו העולמי. יצירתן של קבוצות תקשורת גדולות שמציעות את כל השירותים היא תופעה עולמית; שחיקת הרווחיות והגברת התחרותיות בתחום הסלולר אמורות להניע את החברות הסלולאריות לנפק מנועי צמיחה חדשים.

רק במארס האחרון ניאותו חברות הסלולר לקבל עליהן את המלצות וועדת חייק ולרכוש את קווי האינטרנט מחברות התשתית בהנחה; במסגרת הרפורמה המדוברת הזו מחוייבות חברות תקשורת בעלות תשתית (כמו בזק והוט) למכור קווי אינטרנט בסיטונות לחברות המתחרות – נטוויז'ן וסמייל (בבעלות סלקום ופרטנר, בהתאמה).

ההמלצות הללו מאפשרות לסלקום ופרטנר להתחרות בענפי האינטרנט והטלפון הקווי, ובכך לחדור לשוק הביתי. אחיזה חזקה יותר של חברות הסלולר בתחום הקווי תהיה רק דרך תחום הטלוויזיה; למעשה, תחום הטלוויזיה הרב-ערוצית הוא שירות חדש, שסלקום ופרטנר עשויות להשיק בקרוב. כניסתן של חברות הסלולר לשירותי הטלוויזיה עשויה לחולל שינוי רווחי חיובי עבורן. בנוסף, אנו הצרכנים ניהנה משבירה מוחלטת וסופית של דואפול שירותי הטלוויזיה הנצחי, הוט-יס. כל שנותר הוא לקוות כי המוצר שיציעו החברות לצרכן הטלוויזיה המתקדם יהיה חדשני וזול יותר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן