הסתיימה הפגישה בין נתניהו ללפיד ושלום בנושא הגז הטבעי

הקרב על המלצות ועדת צמח ממשיך להתחמם: ההחלטה בנושא תתקבל ככל הנראה בשבוע הבא, לאחר שהפגישה שהתקיימה היום בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הסתיימה ללא החלטה. בפגישה לקחו חלק גם שר האוצר יאיר לפיד, שר האנרגיה והמים סילבן שלום ונגיד בנק ישראל סטנלי פישר.

על פי המסתמן, צפויים ראש הממשלה, שר האוצר ושר האנרגיה להודיע על הפחתת כמות הגז שתאושר ליצוא, והגדלת הכמות שתיוותר לצורכי המשק הישראלי. זאת בניגוד להמלצות ועדת צמח, אשר אישרה יצוא של עד 53% מהגז הטבעי.

ככל הנראה, גם נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, אשר לקח חלק בפגישה, תומך בהקטנת כמות הגז ליצוא. בדיון בו לקח חלק אתמול בוועדת הכלכלה רמז פישר להמלצות ועדת צמח וציין כי יש לנקוט משנה זהירות באישור היצוא: "לטובת המשק, צריך להיות מאוד שמרניים ביחס להערכת כמות הגז שיש לנו. קל מאוד להגיד 'לא צריך לדאוג'. כדאי לנו לדאוג, כדאי לנו לחשוב על כמה ניתן לייצא, ולשמור על מספיק גז במשק הישראלי, ולא להשתמש בגז בקצב מהיר מדי".

"בנק ישראל לא מתנגד ליצוא גז", הוסיף פישר. "אם אנחנו רוצים שיהיו לנו חברות גדולות לחיפוש גז נצטרך לתת להן להרוויח מזה, והן לא רוצות לחכות 50 שנה כדי להרוויח. הן לא ייכנסו לחיפוש בלי שהן יוכלו לייצא. אנחנו צריכים לחשוב על זה שאנחנו רוצים מספיק גז למשק ללא מעט שנים, להתחיל בכמות שתהיה מספיקה ל-25 שנים, להכיר בעובדה שההסתברות שנגלה עוד גז גבוהה מאוד, ויש פיתרון שיעשה את שני הדברי, יביא את האנשים שיש להם את הטכנולוגיה, ומצד שני שגם ייתן לנו את היכולת להיות בטוחים שיש לנו מספיק אנרגיה מגז לעתיד היחסית רחוק".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן