Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

“העובד הוא זה שפותח את הדלת לפורץ”

האתגר הכי גדול היום בעולם הסייבר הוא הגורם האנושי. טכנולוגיה חדשנית משולבת AI של CyberNite מזהה מתקפות פוטנציאליות, חוסמת אותן ומדווחת עליהן
BrandVoice, CyberNite

BrandVoice

כ-92% מהתוכנות הזדוניות מגיעות בדוא”ל, וכ-90% מתקיפות הסייבר על ארגונים מתחילות בניצול טעות של גורם אנושי. על רקע הנתונים האלה הוקמה לפני כשנתיים חברת CyberNite (סייברנייט) שמתמודדת בדיוק עם הנושא הזה.

החברה הוקמה בידי ארבעה יזמים וטכנולוגים מעולם הסייבר. צחי שטראוס, יזם וטכנולוג עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בפיתוח ובניהול גופי פיתוח, בתפקידו האחרון היה מנהל אבטחת המידע והגנת הסייבר של בנק הפועלים; גיא דגן, יזם ומומחה עולמי בכל הקשור לגורם האנושי בעולם הסייבר (HLS – Human Layer Security), בתפקידו האחרון היה אחד ממנהלי הסייבר של בנק הפועלים; ערן פפר, יזם סידרתי בתחום הסייבר, בעברו מייסד של סטרטאפים רבים, בינהם Nuro – Secured messaging, AVG Mobile, Druid security; גיא שקולניק, יזם וטכנולוג HandsOn המתמחה בעולם הבוטים, AI ופיתוח קוגניטיבי, בעברו מייסד ומנכ”ל WebTech חברת פיתוח תוכנה גלובלית.

“החברה הוקמה מתוך שילוב של מספר הבנות ועל מנת לתת מענה לאתגר הכי גדול כיום בעולם הסייבר – הגורם האנושי”, אומר שטראוס.

העובד פותח את הדלת לפורץ

“ההאקרים כיום מכוונים יותר ויותר לבטן הרכה של ארגונים – הגורם האנושי, וליתר דיוק – לעובדים. קרוב ל-90% מתקיפות הסייבר על ארגונים מתחילות בניצול הגורם האנושי כאשר טכנולוגיית הפריצה מגיעה בשלב השני – לאחר שהעובד פתח עבור התוקפים את הדלת.

“כיום, בענף הסייבר ישנם 2 סוגי פתרונות לאתגר: הראשון, הוספת עוד ועוד טכנולוגיות סינון וזיהוי אשר מטרתן לנסות ולזהות את הסכנות מבעד מועד ולמזער את היכולת ואת שיקול הדעת של העובד לפעול/לטעות, גישה זו מניחה בבסיסה כי ככל שלעובד יהיה פחות משקל בהחלטות או בתפעול היומי – הסיכון של תקיפה שלו קטן. והשני, חינוך העובד למודעות לסכנות עולם הסייבר ולזיהוי סוגי מתקפות (פישינג/וישינג/סמישינג/BEC/דלף מידע וכיוב’).

המודעות – בתיאוריה בלבד

“זוהי הפרדיגמה הקיימת כיום בעולם הסייבר אך היא אינה יעילה מספיק ולראיה – הסטטיסטיקה המפחידה של 90% מהתקיפות שמתחילות באמצעות העובדים לא משתנה. הפתרונות הטכנולוגיים הקיימים היום מגינים רק על מה שידוע והתוקפים נמצאים תמיד צעד אחד לפני טכנולוגיית ההגנה. הפתרונות הקיימים מוגבלים ולא יעילים, הם מתמקדים בטכנולוגיה ואינם משפרים ומשתמשים ביכולות המשתמש למנוע מתקפות סייבר. בנוסף, מודעות עובדים אמנם מחזקת את קו ההגנה האנושי אך החינוך מתבצע “בתאוריה” באמצעות תרגולים ולא בזמן אמת ולא מספיק מותאם לכל עובד ולחולשותיו שלו.

“הנושא של Personal Cyber (סייבר אישי) כחלק משכבת ה-HLS – Human Layer Security אינו קיים כיום ובכך אנו שונים מכלל הפתרונות הקיימים כיום בשוק”.

שילוב בינה מלאכותית עם המוח האנושי

מה אתם מציעים בעצם?
“אנחנו בחברת CyberNite מציעים קונספט חדש לחלוטין בעולם הסייבר – Personal Cyber.

“המגמה בעולם, שהופך להיות יותר ויותר דיגיטלי, היא פרסונליזציה של דברים – פרסומות מותאמות אישית, תכנים מותאמים ועוד. מדוע לא לבצע זאת בעולם הסייבר? בנוסף, אנו מאמינים שהפתרונות כיום מתעלמים מהמשאב הכי חשוב בכל ארגון וארגון וזה המוח האנושי שלנו.

“CyberNite הינו עוזר הסייבר האישי לעובדי החברה בסביבת הייצור. אנו משלבים טכנולוגיית AI חדשנית ולמידת מכונה עם האמצעי החזק ביותר – המוח האנושי. שילוב מנצח שמאפשר למשתמשים לזהות ולמנוע מתקפות סייבר, וכן לתרגל ולשפר בצורה משמעותית את יכולת העובד לזהות ולמנוע מתקפות סייבר. המשתמשים מקבלים החלטות מהירות וחכמות יותר, הם הופכים לחלק דומיננטי ומהותי בהגנה מפני התקפות סייבר.

“הטכנולוגיה שלנו תומכת בקבלת החלטות משתמשים ומשדרגת יכולות זיהוי התקפות על המשתמשים. בנוסף, היא מציעה מערכת שמאפשרת למנהל המערכת לנהל ולהעריך את היכולות של כל משתמש בארגון בזיהוי התקפות סייבר. CyberNite לומד את התנהלות העובד ואת דפוסי פעילותו בערוצים הדיגיטליים ומגן על כלל הערוצים באמצעותם מתקשר העובד עם העולם החיצון. CyberNite מזהה מתקפות פוטנציאליות, חוסם ומדווח עליהן לאבטחת המידע באמצעות ניהול דו שיח חכם עם המשתמש וקביעת רמת הסיכון.

“CyberNite מתאים לכל סוגי הארגונים, גדול כקטן. מוצר SAAS אשר כל שנדרש על מנת להתקינו הינו הורדה פשוטה והתקנת המוצר. לאחר התהליך הקצר עובדי הארגון והארגון עצמו מוגנים”.

מי הגופים שאתם מכוונים אליהם?
“אנו מכוונים לכלל הארגונים בארץ ובעולם. מבחינתנו, אין ארגון אשר יכול להמשיך בפרדיגמה הקיימת ובקיבוע הגורם האנושי כחוליה החלשה. בשלב ראשון אנו מכוונים לשוק ה-SMB הגלובלי אשר פחות מוגן מארגונים גדולים ואנו יודעים כי נוכל לשדרג בצורה משמעותית את ההגנה על הארגון. אנו מספקים כיום שירות אבטחת סייבר למספר ארגונים אסטרטגיים בסקטורים שונים, כמו היי-טק, פיננסים וקמעונאות.

לאן תתפתחו בהמשך בתחום הסייבר?
“כיום אנו מגינים על ערוץ המייל מתוך הבנה אסטרטגית שרוב התקיפות (כ-92%) מתחילות בערוץ זה, אך בהמשך נתרחב לערוצים נוספים – מסרים מיידיים (WhatsApp, Slack), פלטפורמות וידאו (Zoom, Webex) ולכל ערוץ דיגיטלי בו משתמש העובד”.

BrandVoice הוא מותג התוכן השיווקי של פורבס