העמיתים החדשים שלכם בעבודה – רובוטים: מה המשמעות של כוח העבודה המשולב?

בשנים האחרונות לא היה מחסור בביקורת על כך שהמעסיקים אינם מאמנים ומדריכים בצורה מספקת את עובדיהם בכדי שאלו יוכלו להתחרות בכלכלת המידע. אז הנה עוד תוספת של דלק למדורת הביקורת על המעסיקים: מנהלים מדווחים כי הם יצטרכו להכשיר את המכונות בדיוק באותה מידה שבה הם צריכים להכשיר את העובדים.

סקר חדש הכולל 2,000 עסקים ומנהלים מגלה כי יותר מ-77% מהם מאמינים כי בתוך שלוש שנים הם יצטרכו להתמקד בהכשרת המכונות שלהם באותו סדר גודל לפיו הם מכשירים את עובדיהם האנושיים. הכשרה זו כרוכה בשימוש בתוכנה חכמה, אלגוריתמים ולמידת המכונה.

צילום: thinkstock

מספר דומה של מנהלים אמרו כי הם מצפים שהעובדים והמכונות האינטליגנטיות יעבדו זה לצד זה באופן שיתופי. אז איך שיתוף הפעולה הזה אפשרי, מלבד אינטראקציה דרך מסך ידידותי למשתמש? "ככל שמתקדמים ביצירת שפה טבעית כך קל יותר לבני האדם לקיים אינטראקציה טבעית עם טכנולוגיה ומכונות" הדו"ח מציין. "ההתקדמות בתחום המחשוב הלביש מאפשרת לעובדים לשלב את הטכנולוגיה בצורה שוטפת יותר בתהליכי העבודה". הדו"ח מנבא כי "חיפושי קול ותמונה יעברו שאילתות טקסט תוך חמש שנים – אינדיקציה לגידול הציפייה לאינטראקציה אנושית יותר עם התוכנה החכמה.

מחברי הדו"ח מתייחסים לשילוב הזה כ"כוח עבודה מעורבב" ודוחקים בארגונים לתת לאימונים ולהכשרות עדיפות עליונה כך "יעזרו לכישרון האנושי לפתח את הכישורים הדרושים בכדי להשלים את יכולות המכונה".

אז איך אנשים יכולים להגיע מוכנים יותר לכוח העבודה המעורבב? 90% מהמנהלים שואפים לסדרת קורסים מסיבית און-ליין כדרך לספק הדרכה מקוונות לעובדים. בעוד המכונות רוכשות יותר ויותר תכונות אנושיות כך בני האדם מאמצים אוטומציה. רוב משיבי הסקר (57%) מאמצים טכנולוגיות שמאפשרות למשתמשים עסקיים להשלים משימות שדרשו בעבר מומחיIT, כמו למשל הדמיית נתונים. "התקדמות בממשקים טבעיים, מכשירים לבישים ומכונות חכמות מאפשרות לחברות להעצים את העובדים שלהם באמצעות הטכנולוגיה".

חברות מסתמכות על טכנולוגיה כמעט בכל רמה בכדי להתחרות בכלכלה הגלובלית של ימינו. הם נשענים על מערכות ומכונות בצורה שלא הכרנו עד היום. התנהלות כזו דורשת רמה גבוהה של כישורים בכדי לפתח, לשמר ולקיים אינטראקציה עם המערכות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן