העצמה: חברה ישראלית תקים מרכז ייצור עצמות להשתלה

בקרוב – עצמות מלאכותיות בבני אדם? חברת בונוס ביוגרופ הודיעה היום כי החלה בהקמתו של מרכז ייצור ראשון מסוגו בעולם לייצור עצמות אנושיות, במסגרת תשלובת של מתקנים חדשים, אשר יוקמו בפארק מת"מ בחיפה על שטח כולל של כ-750 מ"ר.

החברה תפעיל במקום שלושה אגפים: מרכז לייצור שתלי עצם אנושית, אשר ישמש את החברה בניסויים הקליניים, אותם מתכננת החברה להתחיל בעוד מספר חודשים; מרכז מחקר ופיתוח, אשר ישמש להמשך העמקת והרחבת היישומים של שתלי עצם אנושית המיועדים להשתלה בבני אדם, לצורך השלמת חסרים בעצמות הגפיים (ידיים ורגליים) או בעצמות הראש והפנים, כולל הפה והלסתות; ומטה מרכזי של הנהלת בונוס ביוגרופ, ממנו יתבצע הפיקוח גם על מרכז הפיתוח של החברה בארה"ב.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"פיתחנו יכולת לגדל רקמות עצם שתתאים לחסר", אמר היום לאתר פורבס ד"ר שי מרצקי, מנכ"ל בונוס ביוגרופ וד"ר לטכנולוגיה. "אנו יודעים לגדל עצם חדשה מתאי אדם. במקום להפריד עצמות קיימות אנו לוקחים רקמה מגוף האדם ומייצרים במעבדה עצם חדשה".


צילום: יח"צ

"אנו עובדים על פי הנחיות ה-FDA", הוסיף מרצקי, "בנינו את המתקן על פי הדרישות הגבוהות ביותר. יש לנו מגוון של אפליקציות אורטופדיות, אשר יתנו שירותים לפצועים שיגיעו לבתי החולים, וגם למשל אפליקציות דנטליות, שיתנו מענה לחולים שיגיעו למרכזים קטנים יותר. במעבדות שלנו כבר רצות חיות עם עצמות גפיים שפותחו מרקמות של בני אדם".

המרכז לייצור שתלי עצם אנושית יכלול מתקן ייצור ראשון מסוגו בעולם לשתלי עצם אנושית חיה, לפי הזמנה מראש, בהתאמה אישית להשלמת חסר העצם של המטופל, מערך של חדרים נקיים ומעבדות לבקרת ולאבטחת איכות.

להקמת מרכז הייצור, קדם תהליך ממושך של תכנון מפורט, אשר נועד להבטיח את עמידת תהליך הייצור של שתלי העצם האנושית, בתנאי ייצור נאותים (GMP) הנדרשים על ידי הרשויות הרגולטוריות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן