העקרון החדש שישפר את העסקים שלכם התחיל מניסוי בשוקולד

חוקרים מאוניברסיטת ייל הסיקו לאחרונה ששוקולד טעים יותר כאשר שני אנשים או יותר אוכלים אותו יחד. כשמשתתפי המחקר (כשנראה לא היה קשה לגייס) טעמו את השוקולד ביחד, הם טענו כי זה טעים יותר משהיה כשאכלו אותו לבד. מנהלי המחקרים סיכמו את הנושא כך: "חוויה שחולקים עם מישהו, גם מבלי לתקשר איתו, תהיה מועצמת יותר".

שימוש בעקרון הזה, שנקרא לו "טובים השניים מן האחד", יכול לעזור לבנות חוויית קנייה טובה יותר עבור הלקוח, ומותג חזק יותר עבור העסק. לא משנה איזה מוצר או שירות אתה מציע, סביר להניח שהוא יראה טוב יותר אם יחוו אותו שני לקוחות או יותר.

עבור אלו מאיתנו שנמצאים בעולם העסקים, שימוש בעקרון זה יצריך שינוי בצורת החשיבה. זה לא שאנחנו לא חושבים על יצירת קשרים בעבודה שלנו, אבל הקשרים שאנחנו בדרך כלל שמים עליהם את הדגש הם בין הבעלים ללקוחות. למרות שמערכת יחסים זו היא חשובה ללא ספק, הסוג השני – זה שגורם לשוקולד להיות טעים יותר בקבוצה – יכול להיות שימושי לא פחות כדרך לרתק את הלקוח לעסק שלך. כשהעסק שלך מקל על החיבור בין הלקוח שלך, לבין האנשים בהם הוא מתעניין, אתה מספק סיבה טובה עבורו להמשיך ולעשות איתך עסקים.


מסתבר ששוקולד טעים אפילו יותר כשחולקים אותו | צילום: fotolia

לא רק בשוקולד: גם בתחום הרפואה מיישמים את העקרון

מסתבר שגם בתחום הרפואה אפשר למצוא מקום לעקרון הזה. מאיו קליניק (מרכז רפואי הפועל במינסוטה שבארצות הברית) למשל שינתה את עיצוב המבנים ואפילו הרהיטים שלה – כל זאת במטרה לעודד קשרים. במרפאה נבנו חדרים רחבים יותר עבור ייעוץ מטופל-רופא, כך שמשפחות המטפולים יוכלו לשהות בחדר בעת השיחה.

גם אחד ממלונות הרשת ריץ-קרלטון מציע חוויה משותפת: המלון לא רק מצלם זוגות ומשפחות שמגיעים להתארח במקום, אלא גם מדפיס וממסגר את התמונות עבור האורחים שלוקחים אותן הביתה. כך הם יכולים להיזכר ברגעים שלהם ביחד. כמתבקש, גם עסקי השוקולד הסיקו את המסקנות מהמחקר – וזכו להצלחה מסחרית אדירה.

אך הקשרים שמנסים העסקים ליצור, לא חייבים להגיע בצורת הפקות ענק. גם מחוות קטנות, כמו עובד קשוב שמנמיך את המוזיקה כשהוא רואה לקוחות שמנסים לנהל שיחה, או פשוט משתדל להימנע מלהפריע במהלך דיונים אישיים רק בשביל לשאול איך ההמבורגר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן